Friday, March 4, 2011

Malang pemimpin No. 1 Umno kena tipu dengan pemimpin MCA

'Tolak pemimpin cuai dari terus terajui negara'

Aku setuju sesangat dengan pandangan Kak Wan, agar rakyat tolak pemerintahan yang diterajui oleh mereka yang mudah sangat diperdaya dan ditipu. Pulak tu... ditipu oleh kengkawan dalam satu pasukan. Memalukan sungguh..... [sini]

Mereka mendakwa, kononnya hanya UMNO/BN saja yang mampu untuk mentadbir dan memerintah negara. Dengan terbongkarnya Skandal PKFZ, yang mendedahkan penipuan yang dilakukan oleh kedua-dua malaun daripada MCA terhadap kabinet yang dipimpin oleh Mahathir dan seterusnya, Dolah Badawi, apalah hebatnya sangat kepimpinan mereka?? Eleh.... tak hebat pun. Mana hebatnya, kalau senang-senang jer kena tipu... Hisy....maluler!!

The Bangang, yang kononnya hebat, tapi.... alahai, kalau buta-buta dah kena tipu dengan Cina MCA.... memang sah ler bangang. Tak mana pandainya..... Lingkup dan hangus duit rakyat kena gasak dengan perompak-perompak tu. Tapi, rasanya mereka ni tak 'makan' sorang. Ada juga yang lain, kenyang....

The Bengong pulak, memang dari awal nampak tak cerdik dan tak berkarisma. Tapi, apa nak buat.... dah nak ikut tradisi punya pasal, maka.... naiklah juga dia jadi PM, mewarisi negara yang sedang 'sakit tenat'. Malangnya, di bawah dia... negara semakin hancuss. Dia tak alert langsung apa yang berlaku di sekelilingnya. Tidor memanjang.... Pasal tu lah, dalam tidor, dia kena tipu!! Bengong!! Tak boleh harap langsung.....


Yang terkini.... The Tonggong. Dia ialah anak didik The Bangang. Yang ni.... satu lagi masalah. Otak kontot, kemetot dan kecut. Dia ada otak but got no brain.... Otaknya tandus dan gersang dan tidak ada idea langsung. Yang dia pandai ialah menciplak dan meniru idea orang lain and claim dia punya.


Agar dia kelihatan hebat..... dia guna dan bazirkan duit rakyat, upah syarikat Yahudi laknatullah untuk jadi 'otak' dia. Kalau cakaaaapp.... menyembor-nyembor ayor lior, tapi apo pun takdo. Hopeless..... Sebab tu, bini kena buat kerja lebih untuk cover kebodohan dia. Last-last bini pulak ter-over.... ngalahkan dia pulak jadi piem. Bini jadi laki dan laki pulak jadi bini. Usiy.... tak ke haru-biru negara jadinya. Eeeee.... tak mengasi betoi.


Selepas yang terkini.... tak tahulah siapa lagi. Muhyiddin ke??


Pleazzzze not him. Nauzubillah.... Not this tengin!!


Kesan daripada kepimpinan merekalah, pentadbiran negara hancuusss, ekonomi negara bungkuuss!! Ek ele.... kalau macam tu, pandai sangatlah pemimpin UMNO/BN memerintah negara, ya??


Siapa yang kata pandai, sah..... mereka, bangang, bengong dan tongong.


Sebenarnya.... kerosakan yang dilakukan oleh para pemimpin UMNO/BN ke atas seluruh sistem pemerintahan dan ekonomi negara, sudah menjadi terlalu parah. Mereka telah dikuasai oleh sifat tamak haloba, busuk hati, dendam kesumat serta gila kuasa, hinggakan mereka sudah hilang fokus untuk mentadbir dan mengurus negara dan ekonominya dengan baik dan cekap. Prioriti mereka sudah lari daripada landasan yang sepatutnya.


Sebab itu, kita kena tolak mereka. Ketidakcekapan mereka merugikan kita. Kerakusan mereka, menindas kita. Kezaliman mereka menjadikan kita derita dan sengasara.


Aaaaahhhhh..... Sudah tiba masanya kita tolak saja mereka. Habis cerita!!

No comments: