Friday, June 3, 2011

Benarkah Najib ke Amerika pujuk Uncle Sam paksa Perancis hold down kes kapal selam ?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiI6eH9WMI2aSuwTrioWSVdG-dRv25H4QjK4L5aluZ25ku4Khatd-yVgUSv-Ir4b7rK0B92YyqEvCpskRj8FmpzeY4ifykQDqgicUJbGEVA3xCAQkKtqIPlmOsza6pNM1WtDZJtghB0RMrl/s320/najib_altantuya-copy.jpg

Komen seorang pembaca dalam TVS NEWS :

Najib ke oversea... singgah sana sini katanya cari rakan perniagaan bagus le tu maklum le bajet dah ada TNB punya takrif sekurang-kurangnya cover lebihan nak buat belanja sementara waktu, macam kontraktor kelas F jugak bergaya dulu le sikit pasal dah kautim projek dengan ketua bahagian,,konfirm dapat,,apa ada hal keluar sebiji 5 siries, contoh le.


Kita semua tahu Najib memang bermasalah dan mungkin PM yang terpendek umur nya. Najib sedar hal ini, dan peluang bagi Mahyuddin Yassin untuk mendaki terbuka luas, kalau nak guna gear manual payah ni.

Kalau tak kerana desakan Mahathir lama dah Pak Lah letak Mahyuddin sebagai TPM, sebab tu masa Pak Lah pegang PM lama juga dia buat 2 kerja, PM dan TPM.

Bila peluang terbuka Mahyuddin pukul Pak Lah dari belakang, tu yang Pak Lah kata "saya pun tak sangka depa nak pukul saya dari belakang"


Altantuya bukanlah satu nama yang mudah hendak dibuang badi.

Siasatan Peranchis keatas e-tiket ke Malta dah confirm 2 nama perniagaan besar, pembayaran komisyen yang di buat juga di dedahkan. Penafian atau apa pun dalih di buat, soal lain.

Tinggal satu nama saja lagi untuk melengkapkan sabitan . Soal orang itu di panggil, hadhir atau tidak tak timbul lagi. Kalau dulu Mahathir dipanggil mahkamah dia boleh le letak syarat yang mahkamah tak boleh nak paksa-paksa.

Semua rakyat Malaysia tahu hal ini, kalau Tun Salleh Abas pun boleh di buang, apa lagi yang kita boleh harap ketua hakim negara selepas nya.


Hanya satu pilihan saja yang ada, pakat Peranchis turn over atau sekurang-kurang nya delay dulu selepas PRU 13, bayaran boleh dirundingkan.

Duit boleh cari, ada banyak takrif baru kita boleh create lepas tu apa nak berlaku belakang kira. Tapi mahkamah Peranchis bukan macam mahkamah Malaysia, lagi pun ketua hakim Peranchis bukan boleh di beli macam Ghani 4 tail.


Satu-satu cara yang ada memujuk Uncle Sam untuk memaksa Peranchis hold down kes ini tak kira le apa cara sekalipun dan Obama saja yang boleh melakukan ini.

Sebab itu Najib menyeberang pulak lautan Atlantik untuk berjumpa Obama untuk Kautim hal tersebut sebelum terlambat.


GEMBAR-GEMBUR MERAIKAN KEJAYAAN ANAK MENERIMA SEGULONG IJAZAH KAT AMERIKA ITU HANYA GIMIK MEDIA SAJA.


Uncle Sam bukan bodoh kalau projek sekecil ini tak mampu nak buat sedangkan pulangan besar menanti rugi le dia.

Bayangkan lah kalau kapal selam yang baru sampai ke Malaysia pun tak boleh menyelam boleh Peranchis berurus niaga dengan Malaysia sehingga melebihi 2 kali ganda harga yang dibeli negara lain, bodoh le Amerika nak biarkan besi buruk yang tersadai di padang pasir nya terbiar begitu saja di mamah matahari.

Lagi pun lepas ini Malaysia akan menjadi lebih akrab sebagai rakan perniagaan yang cukup lumayan hasil mahsul kita pun boleh ditentukan nilai nya.


Biasa le orang terhutang budi tergadai body.
Sebab itu le isu video zina mirip Anwar di gembar-gembur seoptimum mungkin untuk memperlahankan game ini.

Lepas ini tanggung le kita semua inflasi yang akan melanda negara seperti mana Tsunami melanda Jepun baru-baru ini.


Nak menampung defisit yang berlaku selepas ini maka satu lagu baru akan di cipta dan dinyanyikan beramai-ramai.

MAKA SELEPAS INI HANCUR LE MALAYSIA SEPERTI MANA HANCUR NYA MESIR, TUNISIA DAN LIBYA.

No comments: