Tuesday, August 23, 2011

Pilihanraya: Mengapa Najib mengalah pada Muhyiddin

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiBYnw_-LAMe-RGCMxq6praRerSeVGVmur9z_ONuQCRCQf5E2OLa1sow7NXFuWkmz2M7rZNvEUoshvwZ8P2HE0Pplpq6Ea6KnUzr92JXXKQwwOHggTblL0JC_ysYdP2KYrZgXmyzKmpcy4/s400/najib-muhyidin_440x.jpg%22PETALING JAYA, 23 Ogos: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tunduk kepada timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan menegaskan pilihan raya boleh diadakan bila-bila masa dan tidak tertakluk kepada Jawatankuasa Pilihan Khas Pembaharuan Pilihan Raya.

Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, setiap pelajar undang-undang dan Perlembagaan Malaysia tahu kuasa membubarkan Parlimen adalah tertakluk kepada nasihat Perdana Menteri kepada Yang di-Pertuan Agong.

“Mengapa PM harus mengalah kepada TPM dalam hal ini?” soalnya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini.

Katanya, wujud sedikit harapan bahawa PM akan akhirnya menunjukkan kepimpinannya dan menjadikan Jawatankuasa Pilihan Khas itu sebagai warisannya kepada demokrasi Malaysia tetapi nampaknya harapan tersebut berkecai lagi.

“Beza Pakatan dan BN ialah jelas, Pakatan cakap serupa bikin dan BN pula cakap tak serupa bikin,” ujarnya.

Pada 15 Ogos, katanya PM menegaskan penubuhan Jawatankuasa Pilihan Khas itu dibuat bagi memastikan pilihan raya akan datang akan dijalankan secara bersih dan adil tanpa boleh dipertikaikan mana-mana pihak.

Beliau berkata, ini nampaknya ekoran nasihat penasihat-penasihat dan konsultan-konsultan mewah yang dilantik BN yang melihat kesan negatif cara PM menguruskan Bersih 2.0.

Tambahnya, tetapi penyakit ‘flip-flop’ terus menular dalam Jawatankuasa Pilihan Khas itu apabila Najib tunduk kepada Muhyiddin.

2 comments:

Hamdan Rukun said...

HE!HE!HE!

APA SAHAJA YANG DIBUAT SEBENAQNYA TAK BETUI PADA HANGPA SEBAB MEMANG HANGPA WUJUD UNTUK CARI BENDA TAK BETUI.

CONTOH YANG PANAS LA NI, NUAR BRAHIM. DOK ADA BETUI PUNYA...BALUN JUGAK YANG TAK BETUI.. HE!HE!HE!

Anonymous said...

MACAM HANG LA LUNCAI, SEMUA TAK BETUL TERMASUK LA BILA HANG MAKAN HASIL BINI HANG