Tuesday, October 18, 2011

10 RIBU SETAHUN !!! Pendatang asing dapat jadi warganegara mudah demi kuasa UMNO

Oleh: mohdnoorawang

http://www.darnmalaysia.com/dmblog/wp-content/uploads/2007/11/hisham_keris.jpeg" UMNO/BARISAN NASIONAL MELACURKAN TARAF WARGA NEGARA DEMI HAYAT POLITIK PERUT DAN KUASA. BAGAIKAN BOM JANGKA , JELAS DASAR MENTERI DALAM NEGERI DAN PERDANA MENTERI SSUDAH TIDAK SIUMAN ATAU PENYAKIT "INSANED" YANG TERUK.

Bayangkan dalam tahun 2008 hingga 2011 seramai 28,000 (dua puluh delapan ribu orang warga asing mendapat taraf warga negara Malaysia. Secara purata setiap tahun seramai 10,000 orang warga asing mendapat kelulusan kerakyatan atau warga negara Malaysia. Sungguh mudah dan cukup senang bangsa asing mendapat penduduk tetap Malaysia.

Kami ajukan soalan kepada PM Najib Razak dan Hishammuddin menteri dalam negeri Malaysia apakah tujuan atau dasar sebenar merwarga negera orang asing yang mencecah seramai 10,000 orang setiap tahun?.

Malaysia sebagai tong taik dan tong sampah lampakkan atau kehadiran bangsa kulit hitam, bangsa China, memasukki Malaysia diatas tiket "berlajar' dengan kolej swasta. Cukup bahaya dan cukup memualkan. Sehungga berlaku krisis moral dan jenayah yang parah.

Belum lagi diambil kira pendatang asing atau PATI yang berjumlah hampir 1 juta orang berada di Malaysia. Malaysia mudah dicerobuh oleh orang asing kerana badan yang diamanahkan tidak jujur dan menjadi ajen.

Diminta Hisyamuddin sebagai menteri dalam negeri perlu bertanggungjawap dan bertindak agar kuasa memberi taraf warga negara tidak dipermudahkan kerana politk sempit dan politik perut dan kuasa.

Hishamuddin perlu memberi penjelasan yang benar mengapa begitu ramai bangsa asing mendapat warga negara Malaysia dalam tahun 2008 hingga 2011 seramai hampir 30,000 orang. Jika angka tersebut benar Malaysia diibaratkan tong taik dan tong sampah kerana yang mendapat warga negara manusia yang tidak produktif atau rendah mentallitinya.Tranungkite

No comments: