Tuesday, October 18, 2011

PANAS!!! Seorang Ahli Parlimen BN bakal masuk PKR


Ini ada perkembangan terbaru.

Nampaknya ada yang sudah fedap dengan parti penuh porno yang dibawa presiden sekarang, Chua Soi Lek.


Kita tunggu sahaja pengumuman rasmi dalam beberapa minggu lagi.


Demam lagi laaa Najib


JALAN PULANG



Blog STOP THE LIES mendakwa pejabat Ong Tee Kiat di Pandan Jaya telah menurunkan simbol-simbol Barisan Nasional dan MCA selain gambar-gambar pemimpin dan anggota MCA. Tindakan tersebut disifatkan sebagai petunjuk bahawa Ong Tee Kiat akan berpindah daripada MCA ke PKR.

Dikatakan, Ong Tee Kiat telah bertemu ramai pemimpin PKR khususnya Anwar Ibrahim dalam merundingkan penghijrahannya itu. Ong Tee Kiat pada masa yang sama, mendakwa mendapat banyak SMS daripada para penyokongnya yang mendesak agar dia keluar dari MCA dan menyertai PKR.


Sama ada benar atau tidak dakwaan tersebut, Ong Tee Kiat merupakan satu-satunya calon Barisan Nasional pada 2008 yang terselamat di kerusi Parlimen Pandan. Dua DUN dalam Parlimen Pandan iaitu Cempaka dan Teratai, masing-masing dimiliki oleh PAS dan DAP.


Seandainya benar sebagaimana dakwaan tersebut, Pandan akan menjadi medan yang sangat hebat terutama sekali selepas wujud desakan agar UMNO Pandan mengambilalih dan bertanding di Kerusi Parlimen Pandan walaupun pada masa yang sama, bertanding di DUN Cempaka.


Baik MCA Pandan mahupun UMNO Pandan, kedua-duanya mempunyai masalah yang tersendiri. Berdasarkan pemerhatian, kedua-dua parti masih belum menggerakkan jentera pilihanraya dan berkempen untuk merampas kembali DUN Teratai dan DUN Cempaka di Parlimen terbabit.


Sebaliknya, yang menjadi tumpuan adalah Ong Tee Kiat-Chua Soi Lek, UMNO-MCA dan permainan dalaman yang merugikan Barisan Nasional secara keseluruhannya di kawasan terbabit.


Dan tidak dinafikan sama sekali, Ong Tee Kiat mempunyai pengaruh yang sangat kuat di Pandan, khususnya yang bergerak menerusi NGO-NGO dan bukannya MCA di sana. Kalau benarlah Ong Tee Kiat akan berhijrah ke PKR, bermakna MCA perlu bekerja jauh lebih kuat untuk mengembalikan sokongan kepada parti itu di Pandan dan Ampang, khususnya!



One by one, the Barisan Nasional and MCA symbols have come down at the office of Pandan Jaya MP Ong Tee Keat. Also coming down are photographs of MCA leaders and members.


The talk is that the former disgraced MCA president is paving the way to quit the BN for PKR. This portal has been reliably told that Tee Keat has been meeting many PKR leaders including Anwar Ibrahim himself for talks.


All he wants is to defend his parliamentary seat – even if it means selling his soul, dignity and principles, not that there is much.


But this mad Hainanese has given enough indication in the Chinese media that he is preparing himself to be a political frog.


Chinese newspapers have quoted him extensively as saying that he had received many SMS from MCA members asking him to quit the party to join the opposition. He claimed these SMS came from opponents of Chua Soi Lek.


But this portal has been told that this is just part of his political scam – claiming he is been persuaded, rather than him, wanting to join PKR.


But most of us are political savvy enough to know that this is just part of the pre-defection show by OTK to show he still has some political worthiness.


We are also told that OTK’s overtures and readiness to join PKR has reached the ears of the BN top leadership.


Well, if he jumps, stopthelies have enough documents to show that despite his facade of being a principled fighter, as he likes to imagine himself to be, he is just another political slime.


We can’t wait to produce these documents.

No comments: