Wednesday, February 1, 2012

HASAN ALI TIMBALAN PENGERUSI MAIS!!!! Daripada dok ceramah fitnah PAS, lebih baik selesaikan masalah harta wakaf Dr Kamarul Zaman


SHAH ALAM, 1 FEB : Pewakaf 26 unit rumah teres dan sebuah banglo kepada Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Dr Kamarol Zaman Hajar kesal dengan sikap tidak bertanggungjawab MAIS berhubung amanah yang diberikan kepada majlis tersebut.
Katanya, alasan yang diberikan oleh (MAIS) bahawa rumah 26 unit yang diwakafkan tidak selamat diduduki dan tidak menepati spesifikasi Pihak Berkuasa Tempatan disangkal sekeras-kerasnya oleh beliau.

Dr Kamarol ketika dihubungi TVSelangor menyifatkan bahawa alasan yang diberi MAIS sekadar melepas batok ditangga bagi menutup kekhilafan mereka.

"Saya menyangkal 100 peratus apa yang dikatakan MAIS itu. Sewaktu diwakafkan, rumah-rumah itu sempurna dengan api, air dan sisem perparitan yang elok untuk kemudahan penghuninya.

'Kalau tidak memenuhi spefikasi masakan letrik, air dan saluran pembentungan disalurkan.
"Kalau mereka mendakwa saya tidak menepati spesifikasi yang ditetapkan, tidak selamat, saya mencabar mereka untuk bersemuka dengan saya kerana saya mempunyai bukti bahawa ianya bukan seperti didakwa mereka," ujar doktor yang berusia 54 tahun ini.

Sementara itu, alasan bahawa barangan seperti pintu, grill, kipas, tangki air dan lain-lain dibuka dan disimpan dengan selamat bagi mengelakkan kecurian, Dr Kamarol mengatakan bahawa kenyataan itu 'kelakar'.

"Bukan saya sahaja, malah orang ramai ada juga bertemu saya memberitahu bahawa alasan yang diberi itu bodoh," kata Dr. Kamarol.

Menurut doktor itu lagi, apa yang beliau cuba pertahankan bukan sekadar rumah-rumah yang diwakafkan tapi persoalan agama yang cuba diperkotak-katikkan badan yang sepatutnya menjalankan amanah sesama umat.

"Mereka ini mempermain-mainkan amanah yang diberi sewenang-wenangnya mengikut tekak mereka tanpa memperdulikan nilai-nilai yang seharusnya diangkat oleh mereka.

"Hari-hari saya menangis mengenangkan usaha dari titik peluh saya ini, yang suatu masa dulu menjadi nadi saya, harapan saya berbakti pada mereka yang memerlukan dipersiakan begitu sahaja.

Lebih sayu ia diperlekehkan oleh mereka yang merupakan saudara sesama Islam saya," jelas beliau.

1 comment:

Anonymous said...

kpd DR Kamarul dan umat islam lain yg hendak mewakaf atau berzakat dinasihat bagi teru kpd asnaf dan gulungan sasar sbbnya MAIS bkn reti pn bab spesipekasi bahan binaan ini... lagi pun ade unsur bisnes dlm agensi agama ni.....