Thursday, February 2, 2012

TERDEDAH!!! Brahim Ali sengaja beri ang pow putih - Dr. Collin Tiew


Tiew dakwa Ibrahim Ali sengaja buat...
Pengerusi MCA cawangan Sri Desa MCA, Dr Collin Tiew mendakwa presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Datuk Ibrahim Ali sengaja memberi ang pau dalam sampul putih.

perkasa open house 290112 ibrahim ali 3Tiew, yang menjadi sasaran cemuhan selepas dia bergambar di sebelah Ibrahim pada insiden itu pada 29 Januari lalu, mendakwa presiden PERKASA itu memang menyedari tentang adat dan pantang larang orang Cina.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di Jalan Kuchai Lama, Kuala
Lumpur hari ini , Tiew berkata beliau membuat kesimpulan itu selepas membaca berita mengenai kehadiran Ibrahim di satu majlis Tahun Baru Cina di Pasir Mas, Kelantan.

Berita itu memaparkan gambar Ibrahim berbaju merah ketika meraikan warga emas di Kampung Pasir Tendang pada 21 Januari. Ibrahim adalah ahli parlimen Pasir Mas.

Menurut Tiew lagi, berita itu juga menyatakan bahawa Ibrahim menyampaikan ang pow (sampul merah) dan oren Mandarin kepada rakyat.

Oleh itu, tambah, tidak mungkin pada 29 Januari lalu, Ibrahim tidak tahu bahawa ianya adalah adat orang Cina.

HELO FREN....BARU TAU KA ITU PERKASA SATU SEN TAK DE GUNA PUNYA....YANG LU BOLOH MASUK CAMPUR DALAM ITU MAJLIS APA HAT!!!... SOHAI!!!!....LAGI BAWA OLANG TUA 50 OLANG....KIRA SUDAH BOLOH 50 KALI PUNYA SOHAI....LU SENDIRI PIKIRLAH PENGYU....UMNO PUN TAK MAU GENG SAMA INI PERKASA....LU PUNYA ITU DR ADA MUTUT KA?... BUKAN BELI PETALING STREET PUNYA...

OMAK KAU

1 comment:

madbi said...

ini bukan kss sengaja atau tak sengaja.... tapi menyerlahkan kebodohan dia, tak faham apa makna 'ANGPOW' (sampul merah)!!!