Monday, March 19, 2012

2012 TAHUN MELAWAT PERAK!!!Tahun Najib berulang-ulang melawat Perak

Hoi..hoi..ya..hoi..Lanun melawat Perak..
Hoi..hoi..ya..Zambry banyak susah..tak bleh wat kerja..najib dok mai saja…..

Najib sudah 5 kali dan Mahyudin pula dah masuk 3 kali..itulah tandanya Thumpo Haoup* UMNO Perak…

Sejak awal Jan 2012 sehingga ketika aku sedang menaip ni, sudah naik jemu rakyat Perak dengan cerita dan berita tentang Najib datang Perak,Najib turun Sitiawan,Najib lawat Bukit Gantang,Najib bersenam Robot di Taiping, Najib ke Cangkat Lada,Najib ke Beruas,Najib ke Ipoh, Najib kehulu kehilir di perak diselang seli oleh Mahyudin dan yang tumpang seronok pusing2 Perak menunjuk gaya rambut glamour ialah isterinya Najib iaitu Rosmah Si Gumpal Mayang turut kehulu-kehilir dengan fesyen rambut terjojol..jenuh le orang Perak nengok gaya rambutnye ye...hehehe..

Begitu juga dengan Mahyudin yang boleh dikata-kan sangat kerap turun Perak kebelakangan ini …khabarnya akan datang lagi dalam hujung bulan Mac ini di Daerah Kerian.

Dari sumber UMNO disini mengatakan kekerapan Najib dan Mahyudin datang Perak telah mengakibatkan reputasi Si Zambry sebagai MB Perak tergugat..apa tidaknya..

kalau udah kerap bebenor Najib dan Mahyudin datang melawat ni…udah tentu ada yang tak kena dan mungkin ada yang akan bakal kena…hahaha.. Tambahan pula sokongan rakyat di Perak tehadap UMNO BN teramat merosot sekarang ini.

Ada sumber mendedahkan bahawa dalam setiap lawatan Najib dan Mahyudin ke Perak akan membuat Zambry menjadi pening,runsing dan keluh kesah ibarat seperti burung gagak betina tua yang hendak bertelur.

Zambry terpaksa mengarahkan setiap ADUN-nya (BN) di Bahagian-Bahagian untuk mengerah paksa ahli UMNO untuk datang meramaikan majlis2 Najib dan Mahyudin . Keadaan ini dilihat seolah-olah Najib dan Mahyudin sentiasa ingin menguji sokongan rakyat terhadap UMNO BN di Perak.

Kehulu kehilir dalam Perak semata-mata nak tengok keadaan sokongan. Jadi Zambry kena buat sesuatu demi menutup keadaan sebenar.

Apa betulkah rakyat Perak masih ramai menyokong UMNO BN..???. Bagi merealisasikan semua itu maka terpaksalah Bahagian2 UMNO di Perak mengeluarkan pulus yang banyak…apa tidaknya..!!

Nak sewa bas kilang, bas sekolah dan bas estet untuk memunggah dan mengangkut ahli UMNO datang..kalau nak harapkan ahli UMNO datang sendiri dengan kenderaan sendiri..tobat lahom mereka tak datang , paling tidak kena bagi duit minyak dan duit poket..itu adalah perkara wajib dalam UMNO BN..hehehe…

UMNO Perak juga dikatakan terpaksa import penyokong UMNO dari Kedah, Pulau Pinang dan Selangor untuk menampak-kan UMNO Perak ramai penyokong.

Udah macam team bola sepak UMNO Perak sekarang…penyokong boleh di import eksport..hahaha… Hakikatnya ibarat “tokey tipu kuli dan kuli tipu tokey” yang untung tokey khemah majlis dan tokey bas-bas sewa…hahaha…

Aku tak hairan dan tak kisah dengan amalan tabur menabur pulus dari UMNO Perak tu…sebab sudah menjadi amalan wajib mereka dalam berpolitik dari peringkat atasan hingga ke ahli baru mendaftar..hahaha..

Apa yang agak pelik kalau kita fikirkan ialah mengapa dan kenapa berlaku kekerapan melampau Najib dan Mahyudin melawat Perak…tak mungkin sempena tahun melawat Perak 2012 mereka jadi galak mengila berulang-ulang datang Perak…hahaha…

Nak kata rasmi sesuatu bangunan baru di Perak pun tidak..nak rasmi jambatan baru di Perak pun tidak…( Jambatan rosak ada le kat Kerian…tunggu laporanye akan datang..haha…) Ada siapa boleh jawap..Apa kejadahnye Najib dan Mahyudin kerap sangat datang Perak..???

Hanya wajah murung Zambry Kadir yang boleh menjawap segala persoalan ini..sebab kalau tanya Zambry pasti dijawap dari mulutnya dengan jawapan berunsur ampu dan bodek kat Najib dan Mahyudin.. sebab kedudukan Zambry dalam politik di Perak jelas nampak pun sudah parah.

Bagi aku..lagi kerap Najib dan Mahyudin datang melawat Perak bermakna lagi terserlah keadaan parah UMNO BN Perak dan makin jelas terserlah tahap kepercayaan Najib dan Mahyudin terhadap Si Zambry Kadir sudah kurang atau mungkin juga sudah tiada langsung kepercayaan.

Keadaan ini aku kuatkan lagi dengan semua situasi lawatan Najib dan Mahyudin ke Perak 90% atas tiket sebagai pemimpin VVIP UMNO BN bukan sebagai Perdana Menteri dan Tim. Perdana Menteri.

Zambry juga harus sedar yang beliau dijemput dengan terkejut tergempar menjadi MB Haram di Perak oleh Najib..maka tidak hairanlah jika Najib akan terkejut tergempar selalu melawat Perak sekarang ini. Chip Lanun bangsawan mau test lanun dari pulau…hasil didiknya. hoi..hoi..ya..hoi…hahaha..

Najib ke Perak kehulu-kehilir
Rosmah dipikul kesana kemari
Zambry terkedu terpinga terjelir
Kerajaan haram Perak bakal di-akhiri
*Thumpo Haoup – Keadaan sangat teruk,kritikal,parah

Orang ni

2 comments:

Anonymous said...

Pengunjung tegar ke Perak deme2 ni jer la... hihihi.

Anonymous said...

Ulang alik kerana takut terlepas ke tangan PR . Pencuri negeri Perak!