Friday, July 6, 2012

ISU HUDUD!!!MCA sedap menghina, UMNO buat-buat BODO


Isu hudud yang gempak di Johor menyebabkan Umno terkepit dicelah papan. Kita tengok pemimpin Umno ni ada ‘stone’ ke takde. Rakyat Malaysia akan menyaksikan bagaimana para pemimpin Umno akan menari. Dalam suasana menghadapi PRU 13 kali ini, para pencatur strategi sentiasa mengasak antara satu sama lain.
 
Apapun isu Hudud yang mungkin secara jujur atau sememangnya nak berpolitik tapi membangangkan Umno. Ia dibangkitkan oleh Adun Umno-BN di Johor iaitu YB Datuk Ayub Rahmat telah benar-benar menguji sejauh-mana dakwaan Umno yang hendak membela agama Islam yang selama ini menuduh PAS sebagai parti yang sesat dan menyeleweng daripada ajaran Islam.
 
Apabila ia dilapurkan didalam media, meskipun beliau mencadangkan agar Johor mendahului Pas dalam melaksanakan hudud sebenar iaitu melaksanakannya terhadap orang Islam dan non muslim.
 
Pihak Pas dengan senang hati dan terbuka memberi sokongan padu jika pihak Umno ingin melaksanakan hukum hudud dinegeri Johor. Tidak kira
siapa yang mendahului siapa. Apa yang penting syariat Islam itu perlu ditegakkan kerana ia merupakan satu kewajipan dan tuntutan Islam. 
 
Kenyataan pemimpin tertinggi Pas iaitu Murshidul Am, Iaitu Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat. Sokongan juga oleh Ketua Penenrangan Pas Pusat, Tuan Ibrahim Tuan Man dan Datuk Tuan Guru Harun Taib selaku Ketua Dewan Ulama Pas Pusat yang bersedia membantu Umno Johor pada bila-bila masa dalam menegakkan hukum Islam itu.
 
 
Pihak Mufti pun turut sama menyokong dan mendesak agar Umno yang mempunyai dan mendominasi kuasa di negara ini supaya melaksanakannya.
 

 
Dalam keadaan pemimpin Umno semua membisu. nampaknya MCA menunjukkan belangnya. kalau selama ini DAP dikatakan memperkudakan PAS. Hari ini kita dapat tahu siapa yg menjadi kuda siapa. MCA telah mengugut UMNO dalam isu hudud ini. Kecuttt… beb!!!
 
 
Taklah pulak Pemuda Umno berdemo!!!… Mana Perkasa, Pekida. Ke semua pun dah kecuttt ma!!!. Kalau pemimpin Pas buat kenyataan. Seribu report polis kot???
 
 
Ini bukan kali pertama, MCA menghina UMNO dalam isu hudud bahkan menghina Umat Islam keseluruhannya dengan mempersendakan hukum hudud itu. UMNO gagal untuk menjinakkan MCA, apatah lagi untuk menghormati amalan serta ibadah umat Islam tersebut. Lihatlah kenyataan-kenyataan MCA terhadap hudud itu sendiri.
 
 
Bahkan MCA berani memberi kata-dua kepada UMNO dengan mengugut untuk keluar daripada Barisan Nasional.
 

 
Terhegeh-hegehlah Najib & Muhyidin menenangkan bintang filem porno itu bahawa Umno tak akan melaksanakan hukum Hudud di Malaysia. hairan bin ajaib. Macamana lagi orang beragama boleh duduk dalam Umno lagi. boleh ditipu lagi. Mungkin habuan kebendaan menyumbat mulut mereka.
 

 
Sudahlah mereka tidak melaksanakan hukum Islam tersebut bahkan merekalah kepala dan penyendal untuk menghalang pelaksanaan undang-undang syariah di negara kita ini. Memang berbaloi betulah British mendidik dan meninggalkan kuasa kepada Umno sebagai penerus legasy barat di tanah-air kita ini.
 
Habis nak dalil apa lagi? Kalau menyokong Umno… sememangnyalah bersekongkol dengan kezaliman. Merekalah yang menjadi batu api dengan menuduh PAS pelbagai fitnah dan mereka undang-undang Islam sendiri. Nak harapkan mereka??? Kita semua tahu apa sikap Tun Mahathir sendiri terhadap hukum hudud.
 
Manakala Pas tetap istiqamah dan konsisten serta yakin dengan hukum Islam yang mampu menyelesaikan permasalahan umat manusia
 

 
Dalam masa yang sama, usaha penerangan dan penjelasan perlu diteruskan sehingga banyak pihak boleh menerima hikmah perlaksanaan ibadah ini. Bahkan usaha Pas ini semakin mebuahkan hasil tetapi apa usaha Umno. Menambah celaru bahkan menyesatkan orang Islam sendiri.
 

 
P/S: Buat2 bodo atau memang bodo! Ini peluang terbaik UMNO untuk tunjuk keprihatinan mereka kepada Islam.
 

3 comments:

Anonymous said...

Di lihat pada reaksi MCA, kenyataan MCA tersebut memang jelas tidak mengakui islam adalah agama resmi Malaysia. Memang dengan jelas akan menghalang hukum hudud dijalankan. Umno memang tak ada 'batu'. Rakan karib tidak mengakui islam agama resmi.

Hamdan Rukun said...

APA KATA KARPAL SINGH ?
APA KATA GUAN ENG ?

APA KATA HAJI HADI ?

SAMA. DEPA SAMA SAMA KATA HUDUD TAK PENTING.

HE!HE!HE!

Anonymous said...

mrk tidak menghina hukum Allah sperti soi lek