Thursday, July 22, 2010

ADUN Changkat Jong rasmi karnival sukan rakyat



TELUK INTAN, 23 Julai : Islam merangkumi seluruh cara hidup manusia. Itu jugalah yang setiap hari dilafazkan setiap kali membaca doa iftitah di mana kita berjanji di hadapan Allah ketika solat bahawa sesungguhnya solat, ibadah serta hidup dan mati kita hanya untuk Allah SWT. Maka adalah amat wajar setiap umat Islam memenuhi janji-janji tersebut ketika menjalani hidup di muka bumi ini.

Demikian dinyatakan oleh ADUN Changkat Jong YB Mohd. Anuar Sudin ketika merasmikan majlis penutupan Karnival Sukan Rakyat Kg. Batak Rabit dekat sini. Majlis penutup tersebut telah dadakan di Dewan Majlis Perbandaran Teluk Intan, Taman Karentina, Batak Rabit.



Menurut YB Anuar lagi, sekiranya setiap umat Islam menyedari akan syumulnya Islam itu serta setiap tindakan akan dipertangungjawabkan di akhirat kelak maka sudah pasti segala kepincangan yang berlaku di dalam masyarakat kini dapat di atasi. Ini sesuai dengan konsep 'mencegah lebih utama daripada merawat' di dalam menangani segala permasalahan seperti gejalan sosial, rasuah dan sebagainya.

Turut hadir ialah YDP PAS Kawasan Teluk Intan Ustaz Ismail Che Nik, Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS Kawasan Teluk Intan Pn. Hjh. Faridah Rajiah, Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Teluk Intan Ustaz Abdul Fattah Awang dan Ketua Cawangan PAS Batak Rabit.









Menurut pengarah program merangkap Ketua Cawangan PAS, karnival tersebut merupakan tahun keempat berjaya dianjurkan oleh PAS Cawangan Batak Rabit. Tahun ini lebih banyak acara telah ditambah atas permintaan dan sambutan masyarakat setempat. Antaranya ialah pertandingan memancing udang, merentas desa, pingpong, congkak dan pelbagai permainan dalaman.

Pn. Hjh. Faridah yang juga merupakan isteri ADUN Changkat Jong telah menyampaikan hadiah-hadiah kepada para pemenang.Intanhijau

No comments: