Sunday, August 29, 2010

100 pegawai masjid dirai

IMG_2168.jpg picture by paspb


PARIT BUNTAR , 30 Ogos : Majlis sumbangan kepada pegawai-pegawai masjid seluruh Parit Buntar yang berlangsung di Masjid Mahyuddin, Pekan Batu Lima dihadiri lebih 100 orang pegawai dari 26 buah masjid yang terdiri daripada imam, bilal serta siak masjid.


Program yang dianjurkan oleh PAS Kawasan Parit Buntar, Pusat Khidmat Parlimen Parit Buntar dan DUN Titi Serong ini merupakan kali yang kedua diadakan.


Dr Mujahid Yusof Rawa, Ahli Parlimen Parit Buntar dalam ucapannya untuk meraikan pegawai-pagawai masjid seluruh Parlimen Parit Buntar sempena sambutan Ramadhan dan Eidulfitri.


"Jangan kita perkecilkan sumbangan pegawai-pegawai masjid, merekalah yang sebenarnya memakmurkan rumah Allah. Tugas ikhlas mereka menjadikan masjid terus hidup dan imarah kerana merekalah setiap hari datang dan menunaikan tanggungjawab beribadah pada Allah SWT." demikian kata Dr Mujahid Yusof Rawa,


Menurut Dr. Mujahid lagi, kalau tanpa bilal siapa yang akan azan menyeru masyarakat untuk solat, kalau tanpa siak siapa akan memasang kipas, lampu serta membersihkan masjid. Sesungguhnya, tugas mereka begitu mulia disisi Allah SWT.


Majlis ini juga turut dihadiri Yang Dipertua PAS Kawasan Parit Buntar, Haji Harun Hashim, ADUN Titi Serong, Drs Khalil Idham Lim Abdullah, ADUN Kuala Kurau, Abdul Yunus Jamhari serta pimpinan PAS Kawasan Parit Buntar.

No comments: