Friday, January 14, 2011

Diskusi buku ' Menuju PAS Baru '



KL 14 Jan 11: Terima kasih kepada NGO Ilham Centre dari Weblog Ibnu Hasyim. Terima kasih kerana badan bukan kerajaan itu, akan menganjurkan forum mendiskusikan buku, 'Menuju PAS Baru’ tulisan AJK PAS Pusat, Dr. Mujahid Yusof, ekoran dari perlakunya perdebatan mengenainya.

Foram tersebut akan diadakan pada pada 16 Januari ini bermula jam 8.00 malam, bertempat di Auditorium Dewan Millenium, Kepala Batas Pulau Pinang. Pengarah Eksekutifnya, Muhamad Hisommudin Bakar memberitahu, penganjuran forum tersebut adalah sebahagian dari program Ilham Centre dalam usaha membentuk budaya politik baru.

"Kami nyatakan dan tegaskan bahawa forum dan diskusi buku ‘Menuju PAS Baru’ adalah salah satu daripada inisiatif dan di antara usaha proaktif kami bagi menjayakan hasrat murni ini.

"Ilham Centre hanya menyediakan ruang, pentas dan tidak lebih daripada sekadar berperanan sebagai media perantara kepada semua pihak untuk berdiskusi secara terbuka," katanya.

Penganjuran forum tersebut ujarnya, diadakan bertepatan dengan kelahiran buku tersebut yang hangat diperdebatkan oleh pelbagai pihak. Tambahnya, ianya juga telah mendapat persetujuan daripada penulisnya iaitu Dr. Mujahid Yusof yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar. Selain Mujahid, forum tersebut akan menampilkan bekas Mufti Perlis, Dr. Mohd Asri Zainul Abidin yang juga pensyarah di Universiti Sains Malaysia.

"Sebagai makluman, Ilham Centre akan mengadakan siri forum sebanyak 3 kali di 3 zon berbeza iaitu utara, timur dan tengah bermula di Pulau Pinang pada 16 Januari akan datang disusuli pula di Terengganu atau Kelantan pada 13 Februari dan kemuncaknya di Kuala Lumpur pada 12 Mac tahun ini," katanya.

Menurut editor Weblog Ibnu Hasyim lagi, "Satu contoh peranan terbaik untuk masa depan Islam dan pengembangan ilmu pengetahuan dari sebuah NGO. Kami sentiasa mengalu-alukan. Ai-hamdulillah.(IH)

No comments: