Friday, January 14, 2011

Polis sedia berkhidmat untuk pilihanraya Tenang dan Sarawak




KUALA LUMPUR 14 JAN : Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah membuat persiapan rapi bagi menghadapi pilihan raya pada tahun ini, termasuk pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang dan pilihan raya negeri Sarawak yang dijangka diadakan dalam bulan Mac atau April depan.

Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata beliau berpuas hati dengan persiapan yang dilakukan, termasuk menyediakan pegawai dan anggota secukupnya bagi mengawal situasi terutama di DUN Tenang mulai 22 Januari ini.

"Di peringkat Bukit Aman juga, kami sudah ada persiapan rapi...Kita bersedia, kita ada tenaga kerja, ada persediaan," katanya pada sidang akhbar selepas menyampaikan Amanat Ketua Polis Negara di Maktab PDRM di sini hari ini.

Bagaimanapun, beliau enggan mengulas jumlah anggota yang akan ditempatkan di DUN Tenang.

"Saya telah diberikan taklimat oleh Ketua Polis Johor Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff minggu lepas mengenai persiapan polis di Tenang, kita telah siap sedia dalam semua aspek bagi mengawal keadaan di sana, termasuk berhubung lalu lintas dan masalah mengatasi kesesakan orang ramai sepanjang pilihan raya itu nanti," katanya.

No comments: