Saturday, January 29, 2011

Paksa penoreh getah pulang naik bas berlaku di Tenang


Penoreh getah dijemput pulang dengan bas.

http://buletinonline.net/images/stories/berita40/29012011589.jpgPresiden Parti Makkal Sakti, R.Kannan memberitahu, perbuatan ugut dan sogokan amat berleluasa di kalangan pengundi kaum India.

Menurutnya, tidak pernah dalam sejarah kaum India yang menoreh getah dijemput pulang dengan bas.

Tetapi, katanya, bas-bas menunggu para penoreh getah kaum India di ladang-ladang pada jam sekitar 11 hingga 12 tengahari, untuk menjemput mereka pulang.

Bukan setakat disediakan pengangkutan, mereka kemudiannya di berikan 'sogokan' berbentuk barangan keperluan seperti susu dan gula.


Polis dan SPR 'perkakas' Umno


Polis dan Suruhanjaya Pilihanraya terus menjadi 'perkakas' Umno dan Barisan Nasional.

Kejadian jentera Umno/BN yang menganggu program kempen PAS dan Pakatan Rakyat terang-terangan tidak diambil apa-apa tindakan oleh pihak polis dan SPR.

Menurut Naib Presiden PAS, Dato' Mahfudz Omar, bukan hanya ahli-ahli umno dibawah yang terlibat menganggu ceramah PAS, malah Menteri Umno/BN turut mempamerkan perangai hodoh, melanggar undang-undang.

http://buletinonline.net/images/stories/berita40/kecohcemplak2.JPGKetika berceramah di Kampung Redong pada 27hb januari, beliau berkata, Umno telah mengadakan ceramah ditempat yang sama, terlalu hampir dengan ceramah PAS.

"Ketika saya sedang berceramah, saya diganggu oleh bunyi ceramah Umno/BN yang diadakan terlalu dekat, ditempat yang sama,

"apabila selesai ceramah, saya hampiri program Umno itu, saya dengan Othman Abdul (Dato') sedang berceramah,"ujarnya kepada Buletinonline.

Apabila beliau memberitahu para petugas Umno, beliau mahu berjumpa dengan mereka yang bertanggungjawab, tiba-tiba Dato' Ahmad Maslan yang turut berada di majlis itu, muncul.

Walaupun telah diberitahu pihak polis, ceramah Umno tersebut tidak mempunyai permit, namun polis bukan sahaja tidak bertindak, bahkan hadir ke majlis ceramah PAS dan menanyakan samada program tersebut mempunyai permit atau tidak.BO

No comments: