Saturday, February 12, 2011

GEMPAR Satu Dunia : Exco Perkasa hilang setelah buat laporan polis terhadap Anwar

SAKSIKAN SANDIWARA TERBARU PERKASAM DAN UTUSAN MELOYA

Exco Perkasa ditemui kebingungan selepas hilang secara misteri

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEho8-F3lbA6JG1FyuCAdFR6Wd93eLzyB-wO8sPjPM4cCwNlCVN_PhG-7ZpLrkKH5m3cT3k7_O7yQK6uIFjzpHKce8svzKBEArnvnhuUMy-yj9W58eQX4hyphenhyphenFEL6M_m1Y1kyiZbVxS8lU1UE/s1600/perkasa+armand+budakbalun.jpg
Mana satu exco yang hilang?
KUALA LUMPUR 12 Feb.: Seorang Exco Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dilaporkan hilang secara misteri beberapa jam sebelum pertubuhan itu membuat laporan polis terhadap Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, semalam.

Mohd. Farid Abdullah, 27, yang juga Setiausaha Kerja kepada Ketua Wira Perkasa, Arman Azha Abu Hanifah dikatakan keluar rumah dan gagal dikesan sebaik sahaja menerima panggilan daripada seorang individu pada pukul 2.30 pagi.

Kehilangan Mohd. Farid disyaki ada kaitan dengan tindakan Perkasa membuat laporan terhadap Anwar.

Ini kerana beliau merupakan individu diamanah untuk memegang dokumen penting mengenai salah laku Anwar yang baru dibongkar dan dilaporkan kepada polis.

Bagaimanapun setelah hampir 48 jam dilaporkan hilang, Mohd. Farid berjaya ditemui tengah hari ini oleh polis tetapi dalam keadaan kebingungan dan langsung tidak mengingati apa terjadi ke atas dirinya.

Menurut Arman Azha, malah semua dokumen penting mengenai salah laku Anwar yang dipegang oleh Exco Perkasa itu turut didapati hilang.

Katanya, Mohd. Farid sepatutnya menemani beliau untuk membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi di sini pada pukul 3.30 petang semalam.

"Saya menyerahkan dokumen asal mengenai maklumat salah laku Ketua Pembangkang itu kepada Mohd. Farid pada petang kelmarin, untuk disimpan kerana mempunyai urusan di tempat lain.

"Dia sepatutnya membawa dokumen tersebut bersama kenyataan media yang disediakannya semasa menemui saya untuk membuat laporan polis di IPD Dang Wangi petang semalam," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Arman Azha bersama dua Ketua Wirawati Perkasa iaitu Zaira Jaafar dan Raihan Sulaiman Palestine semalam, membuat empat laporan polis terhadap Anwar memohon supaya pihak berkuasa menghalang beliau daripada bebas ke luar masuk dari negara ini.

Laporan polis itu dibuat di IPD Dang Wangi dan Sentul di Kuala Lumpur, selain IPD Shah Alam, Selangor dan Putrajaya.

Berdasarkan laporan polis itu, Perkasa mendesak Peguam Negara memohon kepada mahkamah supaya menahan pasport milik Ketua Pembangkang itu.

Menurut Arman Azha, beliau yang hairan kerana Mohd. Farid tidak hadir menemuinya di IPD Dang Wangi telah menghubungi keluarga setiausaha kerjanya itu.

"Saya bagaimanapun terkejut apabila dimaklum oleh keluarganya bahawa Mohd. Farid telah keluar rumah sejak pukul 2.30 pagi iaitu sebaik sahaja menerima panggilan daripada seseorang.

"Keluarganya bagaimanapun tidak mengesyaki perkara buruk berlaku kerana menyangka Mohd. Farid menemui ahli-ahli Perkasa," katanya.

Arman Azha berkata, sebaik sahaja mengetahui Mohd. Farid hilang, keluarganya segera membuat laporan polis di Balai Polis Ampang Jaya dekat sini dan berusaha mencarinya.

Beliau berkata, beberapa rakan Mohd. Farid yang turut membantu mencarinya kemudian berjaya menemui kereta Proton Persona milik mangsa di belakang sebuah stesen minyak di Jalan Raja Laut.

Namun, katanya, Mohd. Farid sendiri gagal ditemui begitu juga dengan dokumen penting yang dibawanya.

"Setelah puas mencari, pada kira-kira pukul 12.30 tengah hari ini, saya dihubungi oleh keluarganya memaklumkan bahawa Mohd. Farid telah ditemui polis dalam keadaan selamat di suatu tempat.

"Dia sudah dihantar pulang ke rumah tetapi langsung tidak mengingati apa berlaku ke atasnya," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin ketika dihubungi hari ini mengesahkan ada menerima laporan mengenai kehilangan Mohd. Farid yang kemudian ditemui dalam keadaan kebingungan. - Utusan Meloya
Blog Lagi berita

2 comments:

bijan said...

LEBIH HEBAT drama DARI AAP KE NAHIQ BUKTI HE....MELAYU BEROTAK PEKASAM

cicit ngah layor said...

Nak nunjukkan kpd dunier yg Anwar cukup jahat sampai ketahap menggunerkan ilmu hitam.Memang jahat siNuar ni...dibiorkan bini tak pakai tudung dan menampakkan pangkai t***k depan khalayak.Memang buat salah laku terhadap suruhan/larangan Allah.Insaf ler sebelom tumpor.