Monday, February 28, 2011

Taktik 'Santa Claus' cara BN dapat undi

Prk Kerdau : Politik 'Santa Claus' Najib Cukup Memualkan!

Oleh: lotus123

" 'Santa Claus' adalah satu watak mitos yang cukup sinonim dengan pemberian hadiah atau mainan kepada kanak-kanak pada malam Krismas (Chrimas Eve). Tujuannya adalah untuk menceriakan kanan-kanak tersebut dikala meraikan hari Natal (Chrimas). Maka, kedatangan Santa Claus, yang digambarkan sebagai seorang tua yang botak, berambut dan janggut putih, berbadan besar dan berperut buncit, amat dinantikan oleh kanak-kanak yang meraikan perayaan Krismas ini.

Namun, kerja amal seorang santa (saint) telah 'ditiru' oleh DS Najib bila tibanya setiap piliharaya kecil (PRK). Tidak semena-mena, projek juta-juta, malah ada yang sampai beratus juta tiba-tiba ditabur kepada pengundi-pengundi yang bakal memilih calon bagi mengantikan YB yang telah meninggal dunia.

Kerja ini nampaknya cukup tidak amanah dan memualkan! Selama ini kita disumbat dan ditipu dengan maklumat bahawa ekonomi dan kewangan kerajaan amat terbatas, tetapi bila muncul PRK tiba-tiba peruntukan berjuta-juta boleh diluluskan dengan sekelip mata. Malah, mereka boleh berjanji lagi jika BN menang, tambahan projek akan dilipat gandakan!

Orang-orang kampung dan felda dimomokan dengan slogan,'BN menang rakyat senang' dan 'BN menang, negeri maju'.. Padahal,setiap nilai wang yang digunakan adalah dari peruntukan yang telah sedia ada, dan setiap sen yang digunakan adalah hasil dari cukai rakyat Malaysia sekeliannya. Bukan duit BN sahja, tetapi didalamnya juga terdapat duit pengundi dari Pakatan Rakyat.

Cukuplah dengan tipu daya tersebut. Kita tidak menentang sebarang projek yang ingin dilaksanakan, tetapi setiap projek terlaksana, akan ada 'jerung-jerung' yang inginkan habuannya. Dulu, habuan mereka hanyalah 5%, tetapi sekarang sudah meningkat sebanyak 10%! Bayangkan kalaulah projek itu bernilai 20 juta, tanpa berpenat lelah 2 juta sudah masuk poket..

Dengan proses ini, pengundi hanya dapat 'mainan', tetapi 'pemberi mainan' tentunya akan mendapat habuan yang lebih besar, iaitu 'kedai mainan'!

Hentikan 'permainan' durjana ini! Maka sama-samalah jatuhkan BN dan sekutunya agar hidup dan masa depan kita dan anak-anak tidak diperbodohkan lagi oleh mereka!"

No comments: