Thursday, May 5, 2011

PAS Parit Buntar tunai impian pelajar OKU

PARIT BUNTAR - Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar menunaikan impian adik Anis Fariha Hasbullah 13, yang memerlukan sebuah kerusi roda bagi mengantikan kerusi rodanya yang uzur dan rosak. Anis Fariha pelajar OKU terpaksa menggunakan kerusi roda sejak kecil kerana tidak mampu berjalan.

Ibu beliau Aziah Mohamad Noh 37, berkata, beliau bersama suami telah membuat permohonan mendapatkan kerusi roda baru kepada beberapa pihak tapi gagal .


" Kerusi roda yang digunakan Anis sekarang sudah tidak sesuai kerana tubuh Anis yang semakin membesar sedangkan kerusi roda itu kecil.

" Syukurlah, ada rombongan muslimat PAS Parit Buntar yang datang menziarahi rumah kami dan berjanji akan membantu kami mendapatkan kerusi roda yang baru"katanya


Aziah mengucapkan terima kasih kepada PAS Parit Buntar yang segera membeli kerusi roda untuk kegunaan anak beliau.

Sementara itu, Pengerusi Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar Abdul Bahrain Desa memberitahu kerusi roda yang digunakan oleh adik Anis bukan kerusi roda biasa tetapi kerusi roda khas yang sesuai dengan tubuh beliau.


" Kami telah meninjau ke beberapa farmasi sehingga mendapatkan kerusi roda yang sesuai dengan adik Anis di sebuah farmasi di Buterworth.


" Harapan kami sumbangan kerusi roda ini akan memberi keselesaan kepada adik Anis untuk bergerak disamping membantu menyelesaikan masalah ibu bapanya yang telah membuat beberapa permohonan sebelum ini"

Bahrain ditemui semasa menyampaikan sumbangan kerusi roda berkenaan di rumah adik Anis di Parit Lebai Akir , Titi Serong . Turut serta ialah Pengerusi Lujnah Kebajikan Dewan Muslimat PAS Parit Buntar Hajah Arfah binti Haji Husin.

No comments: