Thursday, June 16, 2011

TERKINI : Pilihanraya Masjid di Pulau Pinang batal, tapi kalau guna cara lama UMNO lagi pening

http://www.tvsnews.net/news_images_upload/masjid%20rumah.jpgKUALA LUMPUR: Pemilihan jawatankuasa kariah masjid bagi sesi 2012-2013 di Pulau Pinang yang menggunakan kaedah pilihan raya dibatalkan.

Perkara ini dinyatakan Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP), Ellias Zakaria, kepada Berita Harian sebentar tadi.Ellias dihubungi selepas menghadap Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin, di Istana Negara pagi ini. -BH-

UMNO yang bantah sangat pilihanraya masjid pasti bersorak gembira jika berita dari Berita Harian ini benar. Kononnya , ada peluang lagi pegang Pengerusi dan AJK Masjid maksudnya boleh kawal masjid tanpa ada aktiviti.

Tapi kuasa untuk tentukan AJK Masjid ikut zaman BN adalah MAIPP, Kerajaan sekarang adalah kerajaan PR bukan BN/UMNO. Mungkin puak UMNO dok ingat kerajaan Penang ni UMNO/BN dok perintah lagi kot.

Dulu zaman UMNO/BN , Ketua Bahagian UMNO yang tentukan sapa yang hendak dilantik MAIPP luluskan. Hari ini, tak akan PR nak biaq Ketua Bahagian UMNO buat kerja busuk tu lagi.

MAIPP mestilah lantik ikut cadangan calon yang terbaik, agak-agak ada ka lagi puak UMNO yang layak. MAIPP nak lantik ka kaki tak solat, kaki judi, taik pompuan jadi AJK Masjid macam zaman BN/UMNO perintah.

Jika UMNO sokong perlantikan cara pilihanraya dulu , ada la juga peluang depa nak menang. La depa ingat senang PR nak bagi, bukan hangpa yang perintah UMNO oooi.
Kecuali la dalam MAIPP tu masih ada juak-juak UMNO

1 comment:

realistik said...

takut nak sebut nama agung ya...