Thursday, August 25, 2011

JASA UMNO!!! Jual tanah rezab Melayu, JASA PR!!! Halang tanah rezab Melayu dijual


Dalam sibuk Umno-APCO berkokok isu serbuan gereja di Damansara Utama yang sebenarnya terletak di Seksyen 13, Petaling Jaya, rupa-rupanya Ketua Pembangkang DUN Selangor, Satim Diman sudah berkira-kira mengaut laba yang bakal diterima.

Semuanya kerana isu bekas pelakon era 1980 an, Azmil Mustapha yang menghentam KERAjaan Umno-APCO dalam tazkirah di Kelana Jaya, Selangor.


Ayat Satim Diman sememangnya kurang ajar dan biadap:


“Kalau dia tidak suka orang Melayu di Malaysia, dia boleh pindah ke negara lain,” kata Ketua Pembangkang Dun Selangor, Datuk Dr Mohamad Satim Diman mengenai tindakan seorang pelakon lelaki terkenal era 1980-an yang didakwa mengkafirkan kerajaan


Dengan bukti kukuh depan mata bagaimana Satim Diman menjadi "pelacur murahan" sebegini, tidak syak lagi apa yang dimomokkan Umno-APCO tentang "Juara Melayu" palsu belaka.

Sebagai Ketua Umno-APCO Puchong, Satim seharusnya mempertahankan tanah rezab orang Melayu yang semakin terhakis dan semakin menakutkan dari segi fakta dan data.


Jika pada 1990, tanah rezab Melayu dianggarkan sekitar TIGA JUTA hektar, kini keluasan itu semakin menyusut dengan begitu drastik.


Apakah Satim sanggup menjual kepentingan orang Melayu hanya kerana wang dan pengaruh daripada mempertahankan khazanah milik orang Melayu yang tak ternilai di kawasan bandar?


Nasib baik Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim MENOLAK mentah-mentah niat jahat Satim Diman dengan alasan pindah milik daripada pertubuhan bumiputera (Umno-APCO) kepada syarikat berstatus bukan bumiputera (Lagi Demilang Development Sdn. Bhd.)


Seharusnya langkah PAS Wilayah Persekutuan mengadakan seminar mempertahankan tanah dan kampung Melayu di kawasan bandar sememangnya patut dipuji, dan sekaligus menempelak urusniaga Satim dengan cukong Cina yang hanya tahu menjual dan menjual.


Pastikan DUN Sri Serdang N29 kali ini bakal dirampas Pakatan Rakyat dan Umno-APCO akan sekali lagi terkial-kial mencari Ketua Pembangkang baru yang berwibawa selepas pemergian Khir Toyo dengan skandal rasuahnya.


JALAN PULANG



No comments: