Thursday, August 25, 2011

Seorang tentera maut ditembak, seorang cedera, 3 ditahan Polis. Mana Panglima Angkatan Tentera Malaysia?


Minggu ini kita dikejutkan dengan berita seorang askar berpangkat staf sarjan telah ditembak mati oleh sepasukan anggota polis dalam satu kes cubaan rompakan di sebuah kafe siber berhampiran ibu negara. Manakala rakannya juga seorang tentera yang cedera telah ditahan. Seterusnya polis telah menahan tiga orang lagi saspek berkaitan kes tersebut yang juga merupakan anggota tentera.

Apa sudah jadi dengan Angkatan Tentera Malaysia? Panglima ATM harus membuat kenyataan mengenai isu ini.

Jangan anggap kes ini terpencil hanya 0.003 peratus yang terlibat jika diambil kira jumlah anggota tetap, simpanan dan para 170,000 orang semuanya.

Jika SPR dengan kesilapan 0.0001 peratus dalam senarai daftar pemilih hendak ditubuh Suruhanjaya Penambahbaikan, takkan ATM dengan 0.003 peratus hendak disenyapkan.

Kenapa seorang anggota tentera berpangkat staf sarjan sanggup melakukan rompakan bersenjata? Adakah pistol otomatik jenis Glock yang digunakan tentera tersebut milik ATM? Jika milik ATM bagaimana ianya boleh dibawa keluar bukan waktu bertugas, bukan waktu darurat, bukan waktu operasi, oleh seorang staf sarjan bukan seorang pegawai tentera?
Kisah sebelum ini : Polis tembak mati askar dalam cubaan merompak di http://amkns.blogspot.com/

3 comments:

Hamdan Rukun said...

SAMALAH KEADAANNYA BILA SEORANG USTAZ PAS BUNUH BUDAK KECIK DI SEKOLAH PAS.

MENGAPA PAS KHASNYA PEMIMPIN PAS BENARKAN IA BERLAKU? MENGAPA DIAMJER...

Anonymous said...

hahahahahahahahahah ...... bongok gila lah luncai nie ..... bro orang cerita lain ko cerita lain ... p/s hang sakat mental ker ?

Anonymous said...

luncai sambung kerja setan