Monday, October 17, 2011

KRISTIAN AGAMA RASMI ?!!!! Berita pembohong Utusan

berita baru masuk..

Betul ke pak brahim dah ‘mandi darah’ kat penang tuu..katanya nak berjihad menentang puak gereja.

mai aku cerita kat hang sat ..yang sebenarnya macam ni..

Kemungkinan berita ini jugak gossip dari peniaga Pekasam seantero Malaya.

Dikabarkan bahawa Brahim Ali telah dimasukkan ke hospital kerana terperanjat beruk dengan kenyataan menteri dalam negeri Hishamuddin Hussein…so beliau tak jadi nak berjihad….lagi pun katanya tekak beliau ada masalah sikit selepas dikejar oleh AMBIGA tempohari..

Beliau akan dibedah kerana dipercayai sesumpah telah menyekat anak lidah ..berikutan itu pakar perubatan dari hospital Assuntau, duk tang mana pun aku tak tau akan mengopret tekak beliau..

Woit panglima jihad PERKASAm…Jom Laa pi berjihad menentang Hishamuddin panglima keris bogel..

Puak gereja dah ‘merasuah ‘ Hishamuddin ka?…PKB

Tiada bukti dalam ‘konspirasi Kristian’, kata Hisham….mKini

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengesahkan bahawa tidak ada bukti untuk menyokong dakwaan konspirasi oleh kumpulan-kumpulan Kristian untuk menjadikan agama itu sebagai agama rasmi Malaysia.

jeff ooi lodge police report against utusan 080511 1Akhbar The Sun melaporkan bahawa perkara itu didedahkan oleh ahli parlimen Jelutong Jeff Ooi pada sidang akhbarnya di Georgetown semalam yang memetik jawapan bertulis di Dewan Rakyat oleh menteri berkenaan.

Menurut Ooi, yang juga dituduh terbabit dengan plot itu, jawapan itu soalan yang dikemukakan oleh ahli parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Zulkifli Noordin.

Akhbar itu memetik Ooi berkata kes berkenaan telah diklasifikasikan sebagai NFA (tiada tindakan lanjut) oleh timbalan pendakwa raya selepas kertas siasatan dirujuk kepada Jabatan Peguam Negara

Isu itu timbul apabila blogger Zakhir Mohamad yang menulis dengan nama Big Dog memuat-naikkan di blognya mengenai desas-desus ada perancangan untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi negara ini dan melantik seorang perdana menteri yang beragama Kristian.

Artikel itu kemudian dipetik akhbar Utusan Malaysia pada 7 Mei di halaman utamanya sehingga menyebabkan polismenyoal siasat lapan paderi berhubung perkara itu.

Ahli DAP Mohamed Razali Abdul Rahman, 42, yang hadir pada majlis tertutup paderi-paderi berkenaan juga tampil membuat laporan polis.

Berikutan itu, Hishammuddin berkata bahawa terdapat “beberapa asas” kepada tuntutan ‘konspirasi Christian’ itu.

No comments: