Tuesday, September 28, 2010

7000 hadiri Rumah Terbuka PAS Parit Buntar

PARIT BUNTAR, 29 Sept. : Majlis Jamuan Hari Raya 'Idul Fitri PAS Parit Buntar dengan kerjasama Pusat Khidmat Parlimen Parit Buntar dan DUN Titi Serong menarik kehadiran ribuan rakyat di kawasan Parit Buntar,malah kehadiran pada tahun ini melebihi pada tahun sebelumnya.

Menurut Setiausaha program Azhari Hadi, keadaan cuaca yang baik dan hebahan program yang meluas ke seluruh Parit Buntar adalah faktor kehadiran lebih 7000 orang.

“Orang ramai datang bertali arus sejak jam 3.00 petang. Selalunya lepas Asar orang dah tiada tetapi tahun ini sehingga pukul 6.00 petang pun masih ramai yang berada di dewan. Makanan mencukupi untuk semua tetamu.

“ Kehadiran ramai tetamu yang berbagai latar belakang di dalam Majlis Jamuan Hari Raya 'Idul Fitri PAS Parit Buntar melambangkan suasana Pakatan Rakyat di Parlimen Parit Buntar berada dalam situasi yang baik untuk mengekal dan meraih kemenangan pada Pilihan Raya Umum akan datang” katanya

Azhari berkata, orang ramai yang datang ke majlis ini telah dihidangkan dengan lemang, nasi himpit, roti canai, mee goreng dan pelbagai jenis kueh raya.

“ Majlis pada hari ini dimulai dengan ucapan Yang Dipertua PAS Parit Buntar , ADUN Titi Serong dan diakhiri dengan ucapan Ahli Parlimen Parit Buntar.

“ Kami juga meraikan kanak-kanak yang hadir dengan menyediakan acara kuiz dengan hadiah yang disediakan oleh penganjur.” katanya

Selain masyarakat setempat yang memeriahkan majlis tersebut turut hadir adalah ADUN Kuala Kurau Abdul Yunus Jamhari, Ketua Penerangan PAS Sabah Hisamudin Sulaiman, pimpinan DHPP Parit Buntar dan para wartawan.

Pimpinan PAS Parit Buntar sedang menyambut tetamu

Pimpinan PAS Parit Buntar sedang menyambut tetamu

Orang ramai datang bertali arus

Tetamu mengambil juadah

Tetamu sedang mengambil juadah

Tetamu sedang mengambil juadah

No comments: