Thursday, November 4, 2010

Nazree bakal dedah dalang


SHAH ALAM, 5 Nov : Menteri Besar, Tan Sri Abdul khalid Ibrahim tidak akan menarik semula dua saman terhadap Mohd Nazree Mohd Yunus walaupun sedia bertemu dengan bekas Pengerusi Gerakan Rakyat Intergriti dan Anti Korupsi (Gerak) itu.

Setiausaha Politiknya, Faekah Husin berkata, saman yang difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur itu tetap diteruskan walaupun Mohd Nazree sedia mendedahkan siapa dalang terlibat dalam aduan dakwaan salah laku Abdul Khalid.


“Pertemuan boleh diadakan pada bila-bila masa kerana Abdul Khalid mahu mengetahui siapa dalang di sebalik aduan berhubung dakwaan salah laku melibatkan dirinya, walaupun Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah me-ngesahkan tiada sebutan kes berhubung aduan itu.

“Beliau (Abdul Khalid) tidak ada masalah untuk bertemu Mohd Nazree malah, bersedia pada bila-bila masa untuk mendengar beberapa pendedahan yang bakal dibuat bekas Pengerusi Gerak itu.

“Sebenarnya, jika tidak ada pertemuan pun tidak mengapa, yang penting dia (Mohd Nazree) perlu mendedahkan dalang yang bertanggungjawab kepada media,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Namun katanya, Mohd Nazree sehingga kini belum membuat sebarang permohonan rasmi bagi menemui Abdul Khalid.

Abdul Khalid sebelum ini menfailkan saman berhubung kenyataan media Mohd Nazree yang mendakwa beliau menyalahgunakan kuasa dan melakukan penyelewengan dengan menggunakan wang awam untuk membiayai kos penyelenggaraan dan belian aksesori serta alat ganti untuk kereta milik peribadi beliau.

Fakeah berkata, satu lagi saman ialah berhubung kenyataan media Mohd Nazree kononnya Abdul Khalid menggunakan wang Kerajaan Negeri bagi membiayai pembelian 46 ekor lembu korban bernilai RM110,400 pada Hari Raya korban 2008.SH

No comments: