Thursday, November 4, 2010

PAS ganti Umno bukan warisi perangai buruk Umno

images














PARIT BUNTAR, 3 Nov. : Saranan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Haji Mohamad Sabu supaya PAS tidak mewarisi tingkah laku buruk parti Umno bertepatan dengan prinsip perjuangan parti berkenaan. Demikian kenyataan Penolong Setiusaha PAS Parit Buntar Adnan Abd Rahman.

Menurutnya, Umno membina kewangan parti melalui tender runding projek untuk faedah kewangan individu atau kewangan parti.

” Sekiranya, PAS juga bertindak demikian apabila membentuk kerajaan. Apa bezanya PAS dan Umno?

“ PAS akan dilihat bukan sahaja mengantikan Umno sebagai pemerintah tetapi juga mewarisi tingkah laku buruk Umno.

Beliau menyokong pandangan Haji Mohamad Sabu supaya hasil hutan, khazanah bumi, tanah dan sebarang bentuk transaksi dimasukkan ke Baitul Mal bukan kepada individu, puak atau parti.

“ kekuatan parti mesti datang dari wang infak atau zakat atau lain-lain sumber yang tidak boleh ditafsirkan sebagai rasuah.

" PAS akan runtuh sekiranya kekuatan parti dibina sama seperti Umno membina parti mereka” katanya

Adnan berharap PAS terus memberi penekanan kepada program tarbiyyah yang berterusan kepada pimpinan PAS di semua peringkat.

“ Sekiranya, pimpinan PAS tidak melalui proses tarbiyyah yang dilaksanakan oleh parti. Kita bimbang mereka akan mewarisi stail kepimpinan Umno yang memperalatkan pembangunan untuk pembinaan kekuatan individu dan parti’ katanya Menurutnya, tindakan perlu diambil jika terdapat pemimpin PAS yang sudah mewarisi stail kepimpinan Umno dengan mengambil kesempatan mendapat faedah peribadi melalui tender runding projek.

“ Jika , pemimpin PAS terlibat tidak diambil tindakan . Malah , tingkah laku buruk ini ditutup . Sama seperti Umno melindungi pemimpinnya yang rasuah.

“ Masanya akan tiba. PAS bukan sahaja mampu mengantikan Umno, bahkan juga akan mengalami nasib yang sama seperti Umno “ katanya

No comments: