Thursday, November 4, 2010

Sambutan 15 tahun Pemuda PAS Pokok Sena


LANGGAR, 5 Nov. : Dewan Pemuda PAS Kawasan Pokok Sena mengambil keputusan untuk mengenang dan merayakan kejayaan 15 tahun pergerakan itu di Parlimen Pokok Sena bermula dari tahun 1996 sehingga 2010.

Setiausaha Dewan Pemuda PAS Kawasan Pokok Sena, Abdul Rashid Mohd Shariff berkata, kejayaan lima Ketua Pemuda PAS Kawasan Pokok Sena yang sebelum ini mengemudi sayap parti PAS di kawasan ini sehingga kepada satu tahap yang boleh dibanggakan juga turut dikenang.


Menurutnya, Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasruddin Hassan Attantawi dijangka hadir untuk merasmikan program terbesar yang dianjurkan oleh Pemuda PAS Kawasan sejak 15 tahun yang lalu.

“Program ini diadakan pada 4 sehingga 6 November ini di pekarangan Markas Pas Kawasan Pokok Sena dan selama tempoh dua hari pelbagai program dan acara menarik disediakan kepada hadirin.

Selama 15 tahun ini, program ini adalah aktiviti paling besar yang pernah diadakan dan dianjurkan oleh PAS Pemuda Kawasan Pokok Sena untuk menghimpunkan pemuda-pemuda Pas di seluruh kawasan ini,” katanya kepada Sinar Harian.

Abdul Rashid berkata, antara aktiviti dan program yang menarik yang turut disediakan ialah program Diskusi Ilmu Fiqh Kerahsiaan Wanita, Konvokesyen Pasti Kawasan Pokok Sena, Piala Futsal Ketua Pemuda PAS Kawasan Pokok Sena dan Tahlil Perdana.

“Selain acara menarik, kita turut menjemput penceramah terkenal antaranya Saifuddin Nasutions Ismail dan Mohd Sabu,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya, sebanyak 40 gerai turut disediakan kepada penggerai yang turut menjual pelbagai barangan jualan dan juga barangan cenderahati sempena sambutan berkenaan.

“Setakat ini, perjalanan perancangan aktiviti masih lagi berjalan lancar dan kita berharap masyarakat Pokok Sena dapat hadir dan menyertai pelbagai acara yang banyak disediakan,” katanya.

Tambahnya, beliau menjangkakan kehadiran bukan sahaja datang daripada penduduk Parlimen Pokok Sena bahkan dari seluruh negeri ini.SH

No comments: