Thursday, November 4, 2010

Sokongan orang Cina tidak berubah

P1000993.jpg picture by paspb

PARIT BUNTAR, 5 Nov.: Kekalahan PAS di Galas tidak melemahkan semangat pimpinan dan ahli Dewan Himpunan Penyokong PAS Parit Buntar (DHPP) untuk terus menyokong parti berkenaan.

Pengerusi DHPP Parit Buntar Ong Choi Ee berkata, kekalahan tersebut tidak sedikit pun menjejaskan sokongan ahli-ahli DHPP terhadap PAS.

“ Walaupun berlaku kekurangan undi orang Cina kepada PAS di Galas, tidak mengambarkan bahawa sokongan orang Cina kepada PAS merosot di seluruh negara.

“ Saya yakin orang Cina di Galas akan kembali menyokong PAS pada pilihanraya umum akan datang. PAS akan merampas kembali kerusi tersebut dari BN” katanya yang ditemui selepas pulang menjalankan tugas berkempen di Galas.

P1000996.jpg picture by paspb

Ong berkata, beliau bersama beberapa orang petugas DHPP dari Parit Buntar telah menjalankan tugas berkempen selama dua hari di Galas.

Sementara itu, Pengerusi Lujnah Perpaduan Nasional PAS Parit Buntar Hamdan Fadel Ahmad berkata sokongan orang Cina kepada BN di Galas adalah bersifat sementara.

“ Pertambahan undi orang Cina kepada BN mungkin kerana mereka mahu pembangkang yang kuat dalam DUN Kelantan.

“ Bagi orang Cina , PAS masih memerintah Kelantan walaupun kalah di Galas. PAS hanya kekurangan 200 undi orang Cina berbanding pilihanraya umum lalu” katanya

Turut bersama mereka adalah Yang Dipertua PAS Kawasan Parit Buntar, Harun Hashim yang turut berkempen membantu calon PAS, Dr Zulkefli Ahmad di DUN Galas.

No comments: