Thursday, December 23, 2010

Forum Polemik Ketuanan Melayu

Forum 'ketuanan Melayu' tetap diteruskan

KUALA LUMPUR, 24 Dis: Ketua Penerangan DPPP, Suhaizan Kaiat berkata, forum yang dijadual berlangsung jam 9 malam, 26 Disember ini tidak boleh dibatalkan memandangkan segala persiapan telah dibuat dan memasuki fasa terakhir.

Ianya termasuk tempahan tempat, peniaga gerai, tetamu undangan dan panel forum yang kesemuanya sudah mengesahkan kehadiran.

"Kita akui berdepan resiko jumlah kehadiran kerana bertembung dengan perlawanan akhir bola sepak antara Malaysia dan Indonesia.

"Tapi kita tetap kan teruskan kerana segala persiapan kita telah buat dan kita yakin ramai juga akan hadir untuk mendengar isu ini," katanya yang juga moderator forum berkenaan.

Forum yang akan diadakan di Dewan Majlis Perbandaran Kajang, Kajang, Selangor itu akan mebariskan Bekas Mufti Perlis, Prof Madya Dr. Mohd Asri Zainul Abidin, Naib Ketua DPPP Ahmad Sabky Yusof, Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Jais Bin Abdul Karim dan Setiausaha Agung Majlis Perundingan Melayu & Bumiputra (MPM), Dr Hasan Mad.

"Kita memang tidak boleh tangguh lagi kerana akan datang ni kita akan sibuk untuk persiapan Pilihan Raya Kecil Tenang pula," katanya lagi.

Forum tersebut diadakan bertujuan untuk memberi ruang kepada NGO dan parti politik merungkai masalah yang berlaku sekaligus mencari formula bagaimana polemik ketuanan Melayu boleh diselesaikan.

Namun begitu, forum tersebut bertembung dengan perlawaan akhir pertama Piala AFF Suzuki 2010 antara Malaysia dengan Indonesia yang akan berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil dan akan disiarkan secara langsung melalui melalui televisyen.

Ianya sekaligus mengheret penganjur berdepan resiko kehadiran sekaligus mampu menjejaskan matlamat penganjuran.

Malaysia melayakkan diri ke perlawanan akhir selepas menewaskan Vietnam dengan agregat 2-0.

Pertandingan akhir pusingan kedua akan berlangsung di Jakarta pada Rabu depan. Biarpun bertembung dengan perlawaan akhir pertama Piala AFF Suzuki 2010 antara Malaysia dengan Indonesia, forum 'Polemik Ketuanan Melayu' anjuran Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) tetap akan diteruskan.

1 comment:

Anonymous said...

Dons
I digged this excellent prog DRM-removal and used it for removing drm from itunes protected files a years ago, it did it well, btw. Then I bought mp3 player and it could't play my wma files so I decided to [url=http://drm-removal.com]convert wma to mp3[/url] with drm-removal. It works like a charm! Just in a few moves, you only need to click "Add" button and choose the folder of wma files. They will convert all the files in parallel at a really high speed. If you have the same question and need to convert wma to mp3, you should try drm-removal!
I am big lovers of audiobooks and actually wonder, if it legal. I bought a book (now its mine!) from napster, but may be its drm and I can't copy it to my MP3 player!! Thats dick!! I can remove drm - but what about legacy?

thanks in advance!