Sunday, December 26, 2010

MB tidak dimaklumkan perlantikan SUK, hantar tiga nama lain kepada Sultan

Perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor Belum Muktamad


SHAH ALAM 27 Dis. : Perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor sebenarnya belum muktamad,demikian satu kenyataan media dari Pejabat Dato' Menteri Besar Selangor.

Ini kerana cadangan perlantikan Datuk Khusrin Munawi oleh Ketua Setiausaha Negara tidak pernah dimaklumkan kepada Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Justeru, Menteri Besar telah menghantar surat kepada DYMM Sultan Selangor memaklum bahawa beliau tidak dihubungi tentang cadangan tersebut.

Dalam pada itu Kerajaan Negeri Selangor telah mengadakan proses pemilihan bagi jawatan tersebut dengan menubuhkan sebuah panel temuduga sejajar dengan nota amalan (practice notes). Panel tersebut telah memilih tiga nama yang difikirkan sesuai untuk menjawat jawatan tersebut.

Menteri Besar kemudiannya telah menghantar tiga nama tersebut kepada DYMM Tuanku Sultan untuk mendapat perkenan. Sehubungan itu, Menteri Besar akan mengadap DYMM Tuanku Sultan pada 29 Disember 2010.

Bernama hari ini melaporkan tentang perlantikan Mohd Khusrin, 54, sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor yang baru bagi menggantikan Datuk Ramli Mahmud, 56, yang menamatkan perkhidmatanya pada 31 Disember 2010.

No comments: