Sunday, December 12, 2010

Pemimpin Umno tipu dan ugut bangsa sendiri







































Pemimpin-pemimpin Umno aje yang rasa hak istimewa orang Melayu tergugat. Semuanya tidak lain tidak bukan kerana bimbang kedudukan dan kuasa mereka tergugat disebabkan orang Melayu mula meninggalkan perjuangan Umno di samping kaum lain sudah tentu menjauhi perjuangan Barisan Nasional (BN).


Umno mahu provok orang Melayu, konon kaum itu akan berpecah dan hak istimewa orang Melayu akan tergugat jika Umno-BN kalah dalam pilihanraya akan datang. Dengan kata lain, Umno cuba mengugut orang Melayu agar tidak menolak Umno-BN dalam pilihanraya jika tidak mahu hak mereka hilang kepada kaum lain.


Padahal, takdak apa yang hendak dibimbangkan pun. Semuanya hanyalah provokasi aje. Umno hanya ada-adakan aje cerita pasal tu.


Orang semua tahu, Umno tidak terlepas daripada isu perkauman. Konon penyelamat kaum Melayu la..Piirah…putar alam lidah paria....!!!


Yang merosakkan Melayu sejak merdeka dulu adalah Umno. Dah 53 tahun merdeka, Melayu makin lama makin terpinggir.
Tak dak orang dah yang buat, takdak orang lain dah yang perintah negara kita ni sejak dari dulu, takdak orang lain dah yang duk uruskan pentadbiran negara ini sejak dari dulu melainkan Umno-BN. Jadi sape lagi yang duk rosakkan Melayu sejak dari dulu kalau bukan Umno yang mengkhianati kaum sendiri.

Melayu rosak, tuduh orang lain buat. Umno berak
tapi tuduh orang lain pulak yang tonggeng punggung, berak.

Usah berselindunglah wahai pemimpin Umno. Hangpa bukan apa pun. Yang hangpa takut hanyalah kantong hangpa kering, hangpa takut nanti susah hangpa nak teruskan tradisi rompak wang rakyat. Selagi khazanah negara
tak habis, selagi tulah hangpa tamak haloba, takut nak lepaskan kuasa.

No comments: