Saturday, January 22, 2011

Blogger Umno tuduh PAS buang Islam pinda perlembagaan tapi Muhyiddin sendiri mengaku PAS tak pinda perlembagaan

Tenang: Muhyiddin cincang kejayaan bloggers Umno

http://2.bp.blogspot.com/__t3_XOcHzbI/Sxu8Nww9-2I/AAAAAAAAKK4/Cfh1HJeOCEs/s320/wak-sembab-pendengki.jpgArtikel : Tidaklah berani sama sekali saya mendakwa kempen PAS di Tenang macam bagus sangat. Tetapi Umno lagi teruk.

Mula-mula Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pergi ke Tenang untuk bersungguh-sungguh mempamerkan dia tak ada otak. Tak payah ulas lagilah kisah membadutkan diri sendiri tu. Apalah yang nak diharapkan sangat dari Najib dalam zaman kepuanan Melayu ni.

Lepas tu, Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman menghina perintah Allah yang terkandung dalam Surah al-Maidah, ayat 38. Kalau pemimpin Umno hina hukum Allah, itu bukan news. Itu perkara biasa. Dah tak larat nak dengar dah.

Tetapi yang paling bodoh sekali nampaknya ialah Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin. Berita Malaysiakini semalam bertajuk "Negara Islam: Ada baik Cina diingatkan, kata TPM" melaporkan:
Timbalan Perdana Menteri Tan Srti Muhyiddin Yassin berkata tindakan Presiden MCA Datuk Dr Chua Soi Lek membangkitkan agenda PAS bagi menubuhkan sebuah negara Islam jika Pakatan Rakyat berkuasa adalah baik bagi "mengingatkan masyarakat Cina" berhubung keputusan mereka.

NONESambil menyifatkan isu berkenaan bukan satu perkara baru, Muhyiddin berkata PAS masih menympan hasrat mereka untuk membentuk negara Islam jika berjaya menguasai Putrajaya.

"Sejak daripada dahulu pun PAS tidak pernah mengatakan mereka nak pinda perlembagaan mereka... Itu (membentuk negara Islam) masih ada.
Teringat sungguh kata-kata seorang kawan yang tegar habis dengan Umno kepada saya: "Muhyiddin bodoh..." Pada masa itu ternganga saya sebab saya pernah diberitahu oleh seorang sasterawan yang juga wartawan yang pernah menginterview Najib, Muhyiddin dan Tun Abdullah Ahmad Badawi bahawa Muhyiddin lebih cerdik dari dua orang tu. Saya pun percaya.

Sebab itulah saya ternganga apabila Mamat Umno tu kata gitu kat saya. Akhirnya, kempen pilihan raya di Tenang menyebabkan saya berkata dalam hati, agaknya memang sungguh Muhyiddin tu bodoh.

Alahai... Kalau ya pun nak undi Cina, janganlah cincang-cincang senjata Umno. Selepas pilihan raya 2008, bersungguh-sungguh orang-orang Umno, termasuk bloggers Umno, cybertroopers dan puak-puak totok Umno, sama ada yang berhujah atau yang bercakap merapu men'Joseph Goebbels'kan orang-orang Melayu bahawa PAS dah lempaq jauh-jauh negara Islam kerana takutkan DAP.

Rasa-rasanya, tinggal sikit lagi dah nak berjaya usaha depa. Sikit sangat lagi.

Tiba-tiba, selamba ja Muhyiddin cincang-cincang penat jerih depa yang dah dekat sangat dah nak berjaya tu. Sedap-sedap mulut dia kata "PAS tidak pernah mengatakan mereka nak pinda perlembagaan mereka... Itu (membentuk negara Islam) masih ada".

Kalau PAS yang mendakwa bahawa ia tidak pernah nak pinda perlembagaannya dan itu (membentuk negara Islam) masih ada, cakap-cakap seperti itu tak ada currency. Tapi kalau Timbalan Presiden Umno yang kata gitu, ia memang satu publisiti percuma kepada PAS bahawa "Itu (membentuk negara Islam) masih ada".

Selepas ini senang-senang PAS boleh kata Timbalan Presiden Umno pun iktiraf bahawa PAS tak pernah nak pinda perlembagaannya dan membentuk negara Islam masih ada.

Kesian jentera propaganda Umno termasuk bloggers dan cybertroopersnya. Penat jerih mereka dan kebijakan propaganda mereka yang dah dekat sangat dah nak menjadi dah dikencing gitu-gitu ja oleh Muhyiddin. Saya tak sampai hatilah nak kata memang dia bangang. Tak elok kata gitu.Penarek beca

No comments: