Saturday, January 22, 2011

Puji PAS sindir pimpinan Umno : " pencalonan Normala adalah kejayaan besar untuk wanita" kata Sharizat

Wanita Umno 'bangga' PAS pilih Normala

http://images.marisma.multiply.com/image/Q95KGi6LJRa2GSFTjcSZrg/photos/1M/300x300/722/Shahrizat-Abd.-Jalil.jpg?et=p0usuGVBINSBDqwsU3SEiQ&nmid=0
LABIS , 23 Jan. : Calon Pas, Normala Sudirman perlu berterima kasih kepada Barisan Nasional (BN) kerana pemilihan beliau untuk bertanding dalam pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang adalah tempias daripada perjuangan berterusan BN dalam memartabatkan wanita, termasuk menonjolkan mereka dalam politik.

Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, usaha BN menonjolkan golongan wanita, termasuk meletakkan mereka di tempat tinggi dalam kerajaan sebagai anggota Kabinet, akhirnya tidak mampu dinafikan pembangkang, termasuk Pas.

"Pas selama ini kita tahu memencilkan peranan golongan wanita dalam kepimpinan. Tetapi, atas daya usaha UMNO dan BN yang terus menerus memberi tempat kepada wanita sejak dulu, mereka akhirnya terpaksa menerima hakikat bahawa golongan wanita perlu ditonjolkan dalam arena politik negara," katanya.

"Sebab itu bagi kami (Wanita UMNO) pemilihan Normala untuk bertanding adalah pengiktirafan terhadap perjuangan BN dan Wanita UMNO," katanya.

Shahrizat berkata, sekalipun Normala sendiri enggan mengakui kenyataan itu, Wanita UMNO akan terus memperjuangkan hak dan kedudukan mereka dalam arena politik tanah air.

"Dalam UMNO dan BN, hak wanita sudah lama diiktiraf dan pencalonan Normala adalah kejayaan besar untuk wanita, hasil daripada perjuangan kami yang sudah sekian lama kami usahakan," katanya.

Menerusi satu pertanyaan, Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat itu berkata, Wanita UMNO dan BN akan meminta lebih ramai daripada mereka diberi peluang pada pilihan raya umum akan datang.

“Kami tetap bersetuju dan akur dengan keputusan parti yang memilih Mohd Azahar Ibrahim sebagai calon BN di Labis dengan memberikan sokongan sepenuhnya,” katanya.SH

No comments: