Sunday, January 16, 2011

Silap pula : Habis duit rakyat lagi

Kementerian Muhyiddin buat silap lagi, bakar je buku KSSR

Buku teks KSSR English Year 1 tahun 2011 pula ada kesilapan. Hangus lagi duit rakyat. Tahun 2011 pelbagai masalah persekolahan yang timbul. Dengan isu Sekolah Tumpang, Sekolah Tak Siap-Siap, Sekolah Usang, Sekolah Daif, Sekolah Plaster, Yuran Naik, Harga Makan Kantin Sekolah Naik dan Sekarang Masalah Sekolah KABIN. Nampaknya Muhyiddin gagal melaksanakan tugas sebagai Menteri Pelajaran. Beberapa kelemahan Kementerian diterajui TPM di http://amkns.blogspot.com/2011/01/sekolah-kabin-umno-bn-gagal-muhyiddin.html

Berlaku kesilapan, buku teks KSSR English Year 1 diganti baru
Utusan Malaysia 12 Jan 2011

KUALA LUMPUR 12 Jan. – Buku teks KSSR English Year 1 Sekolah Kebangsan akan digantikan dengan cetakan baru selepas terdapat kesilapan dalam buku asal.

Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Abdul Ghafar Mahmud berkata, pembetulan terhadap kesilapan itu akan lakukan manakala cetakan baru pula akan diedar ke sekolah-sekolah mulai Mac ini.

Menurut beliau, sementara menanti cetakan baru siap, guru-guru dinasihatkan supaya terus menggunakan buku teks sedia ada dalam proses pengajaran dan pembelanjaran mereka.

“KPM berasa kesal dengan kesalahan yang terdapat dalam buku teks KSSR English Year 1 Sekolah Kebangsaan itu.

“Oleh itu, kementerian telah menubuhkan satu Jawatankuasa Penyemakan Semula Buku Teks untuk mengatasi masalah tersebut,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. - Utusan

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0112&pub=utusan_malaysia&sec=Terkini&pg=bt_40.htm&arc=hive

1 comment:

otaklunyai said...

itulah padahnya kalau beri kuasa kepada si bodoh..