Sunday, April 10, 2011

Najib menekan , Taib Mahmud tertekan!

PANAS!! Pilihanraya DUN Sarawak: Taib Mahmud Makin Tertekan!!


Berita yang baru disahkan !

Sah!


Taib Mahmud semakin tertekan!


Selepas kenyataannya berhubung isu Alkitab yang mencetuskan "perang media" antaranya dengan Najib Altantuya, hari ini dek kerana melepaskan geram, laman web berpengaruh, Sarawak Report pula digodam!


Setakat jam 935 malam ini, ia masih belum dapat diakses.


Jalan Pulang
akan cuba membawakan perkembangan terkini kerana kami difahamkan ia mengalami serangan teruk pada sistem capaian terhadap akses menggunakan IP (Internet Protocol) yang biasa digunakannya.

Mujurlah sistem
backup pada pelayan masih berfungsi, jika tidak kesemua fail pautan kepada sistem capaian pelayan yang berpusat di London ini akan terjejas teruk.

S'wak Report jadi sasaran serangan hebat siber


Laman web anti-Taib Mahmud - Sarawak Report - yang menyiarkan artikel dan pendedahan terhadap ketua menteri Sarawak itu, menjadi sasaran serangan hebat siber semalam.

Malah, usaha Malaysiakini untuk mengakses ke laman web tersebut juga tidak berjaya.


"Ya, kami boleh mengesahkan laman web kami menjadi mangsa satu serangan besar," kata pengasasnya, Clare Rewcastle Brown kepada Malaysiakini ketika dihubungi hari ini.


Brown berkata serangan tersebut semakin meningkat sepanjang minggu lalu, dan ianya memuncak semalam di UK dan kemudiannya merebak ke seluruh tempat.


Katanya, pakar internet berkata ianya ialah serangan DDos
(Distributed Denial of Service), jenis yang menyerang Wikileaks sebelum ini.

Melalui serangan DDoS, program-program di server atau komputer peribadi akan menghujani berulangkali pada server laman web dengan permintaan untuk melayari laman web terbabit, sehingga melepasi tahap kemampuan responnya.


Brown membayangkan beliau percaya serangan itu mungkin berasal dari Taib atau BN.

No comments: