Sunday, August 14, 2011

LOMPAT TAK LEPAS!!! Zahrain Hashim membodohkan dirinya sendiri


Kalau sudah makan duit haram inilah jadinya.

Zahrain si katak lompat yang dibeli maruahnya oleh Najib nampaknya terpaksa mencari isu untuk terus "hidup dan bernyawa" macam seorang lagi yang nak "bakar" Malaysiakini, Ezam Senatak.


Ketakutan Zahrain timbul apabila Timbalan Menteri Luar Jerman, Werner Hoyer mengadakan pertemuan dengan Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim di kediaman Duta Jerman di Malaysia.


Yang menjadi persoalannya, mengapa Hoyer berjumpa dengan Anwar dan bukan Najib atau paling koman, Timbalan Menteri Luar, A Kohilan Pillay?


Mengapa Zahrain tak marahkan Hoyer, sebaliknya marahkan pula Nurul Izzah yang turut hadir dalam majlis tersebut?


Sememangnya Zahrainlah yang buta dalam politik dan istilah hubungan diplomatik.


Dengan wang RM2 dia hendak membeli sebuah kelab golf di Pulau Pinang yang melondehkan tembelang sebenarnya selama ini.


Perangai Umno-APCO memang cocok dengan ahli parlimen Bayan Baru ini.


Menipu, putar belit dan cuba memperlekehkan orang lain padahal sebenarnya membodohkan diri sendiri.


Hoyer boleh jumpa sesiapa saja yang dia mahu, Nurul Izzah boleh tulis dalam blognya bahawa pertemuan tersebut akan menjalinkan hubungan diplomatik lebih erat.


Maka apa yang dikatakan Nurul Izzah sememangnya benar.


Anwar Ibrahim dan Timbalan Menteri Luar Jerman, Werner Hoyer
di Kuala Lumpur
minggu lalu

Kesemua negara yang mempunyai hubungan diplomatik dengan Malaysia adalah BERHAK untuk bertemu dengan wakil KERAjaan atau pembangkang, bagi mendengar pandangan kedua-dua pihak, untuk melihat sesuatu isu dari dua sudut pandang.

Itu baru dikatakan hubungan diplomatik.


Wakil negara asing bebas berjumpa sama ada pemimpin KERAjaan atau pembangkang, bila-bila masa saja yang dia mahu, di mana saja yang mereka mahu.


Tetapi Zahrain dengan kebodohannya terus menempelak Nurul Izzah seolah-olah Nurul Izzah tak berfikir sebelum menulis di laman blognya.


Soalannya, apakah Zahrain sudah berfikir sebelum mengeluarkan kenyataannya?


Mengapa Zahrain tak mempersoalkan kenapa Emir Qatar, Sheikh Jabar al Ahmad al Sabah menjemput Anwar ke negaranya sebagai penasihat ekonomi dan sistem kewangan Islam setiap dua bulan?



Anwar Ibrahim dan Perdana Menteri Turki, Recip Tayyip Erdogan (tengah)
dan Menteri Luar, Abdullah Gul pada 5 Ogos 2007. Belum jadi Perdana

Menteri pun, Turki mengiktiraf Anwar pemimpin dunia Islam, bukan Malaysia saja!


Kenapa Zahrain tak marah Nurul Izzah apabila Anwar bertemu dengan Perdana Menteri Turki, Recip Tayyip Erdogan di Istanbul?


Atau sememangnya dia hanya membodohkan dirinya dengan menulis satu hujah dangkal, hanya Umno-APCO sahaja yang layak berjumpa dengan wakil negara asing, yang menyerlahkan kejumudannya sendiri?


Rasanya, "pembelian" Najib Altantuya dalam banyak-banyak "katak", Zahrain lah yang paling MERUGIKAN.


Bukannya nak membantu Najib Altantuya, malah memalukannya tak pasal-pasal.


Sekali lagi, inilah bahananya makan duit haram, lebih kurang dengan si Gobalakrishnan yang terus "senyap" lepas dapat RM1.4 juta kah kah kah...


JALAN PULANG



Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar disifatkan sebagai hidup dalam khayalan kerana menganggap Pakatan Rakyat seperti sebuah kerajaan yang memerintah negara ini.


Ini berikutan kenyataan oleh anak kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim itu bahawa pertemuan Pakatan Rakyat dengan Timbalan Menteri Luar Jerman, Werner Hoyer baru-baru ini bakal mengeratkan hubungan diplomatik antara kedua-dua pihak.


Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim berkata, kenyataan itu sememangnya amat tidak relevan memandangkan hubungan diplomatik hanya berlaku antara sebuah kerajaan dengan kerajaan negara lain dan bukannya kerajaan dengan pertubuhan mahupun parti politik.


"Kenyataan Nurul Izzah itu memang tidak kena dan bagi saya ia tidak relevan.


Ini juga menunjukkan betapa Nurul Izzah belum matang lagi dalam dunia politik.


"Dia ini seperti hidup dalam khayalan semata-mata kerana anggap sokongan rakyat kepada pembangkang seperti sokongan kepada sebuah kerajaan.


Dia anggap Pakatan Rakyat macam sebuah kerajaan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.


Zahrain diminta mengulas kenyataan Nurul Izzah mengenai pertemuan Pakatan Rakyat yang diwakili oleh Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu; Ahli Parlimen Kepong, Dr. Tan Seng Giaw serta Nurul Izzah sendiri dengan Hoyer pada Selasa lalu.


Antara yang dibincangkan dalam pertemuan yang turut disertai oleh Duta Jerman ke Malaysia, Dr. Guenter Gruber itu adalah membabitkan perhimpunan haram yang didalangi oleh pihak pembangkang pada 9 Julai lalu.


Nurul Izzah dalam blognya, http://www.nurulizzah.com kemudian menyifatkan pertemuan itu satu sesi yang cukup menarik dan pasti bakal membuahkan hasil yang akan mengeratkan hubungan diplomatik antara Pakatan Rakyat dengan kerajaan Jerman.


Zahrain berkata, pembangkang seolah-olah cuba memberi gambaran kepada negara luar bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang tidak demokratik dan bahawa ramai rakyat negara ini menyokong perjuangan mereka itu.


"Itu adalah apa yang pembangkang cuba lakukan.


Ini semua penipuan mereka.


Ini semua juga bermula daripada bapa Nurul Izzah sendiri yang telah memberi gambaran buruk tentang banyak perkara mengenai Malaysia di mata luar," katanya.
JP

No comments: