Tuesday, February 21, 2012

ISU ISRAEL!!! Mulanya nak pekena Anwar, sekarang Najib terpaksa jawab kehadiran kapal dagang Israel di Malaysia

"Isunya bermula apabila Datuk Seri Anwar dilaporkan oleh Wall Street Journal(WSJ) bahawa beliau menyokong usaha melindungi keselamatan Israel dengan bersyarat. Ia bermula di blog dan Utusan Malaysia-UM yang menjadi penglipur lara UMNO BN menyemarakkannya. Itulah tugas UM.

Anwar juga gatal-gatal untuk bercakap tentang Israel, namun disebabkan ia ditanya wartawan Wall Street Journal (WSJ), mungkin Anwar terpaksa menjawabnya. Tak boleh dia berkata “No komen!!”. Pelik juga kerana bukan Israel yang menjadi pengundinya. Selepas itu menjadi payah PR nak menjawab.


Namun isu ini nampaknya mula dikendong Najib kerana UM tak pandai diam, maka PR akan membalasnya semula.

Kini timbul sifat munafik pihak UMNO dan kerajaan. UM mulai diam!! Laporan tentang Israel menjadi perlahan. PR melalui Jingga 13 mendedahkan dengan kehadiran dua buah kapal milik kerajaan Israel di Westport, Pelabuhan Klang pada 16 Feb 2012 lalu.

Jingga 13 mendedahkan dokumen dari Jabatan Kastam, Wesport dan syarikat Zim Integrated Shipping Services Ltd, di mana kapal, Zim Atlantic, yang berlabuh di Pelabuhan Klang pada 16 Februari lalu datang secara langsung dari pelabuhan Ashdod di Israel. Siap dengan gambar beserta video. Takkan ini juga kerja Anwar.

Sebelum ini mereka berbuih mulut menyerang Anwar tentang Israel, rupa-rupanya di bawah meja meramas ‘telur’ Israel dengan berdagang dengan mereka, menyediakan peluru untuk Israel membunuh rakyat Palestin.

Sebelum ini didedahkan juga bagaimana dua syarikat di Johor berdagang minyak kelapa sawit dengan rakan perniagaan mereka juga dari Israel. Mungkin kapal Israel tersebut yang memunggah minyak sawit untuk dihantar ke sebuah pelabuhan terbesar di Israel, Ashdod.

Kini siapa yang lebih munafik!! Tentu UM semakin diam selepas ini kerana Najib UMNO BN tak larat nak kendong Israel lagi!! Urusan senyap dengan Israel tentunya tetap berjalan.

1 comment:

Anonymous said...

bukanlagi ramas telor israil yahudi laknat tu tapi dah hisap dan kolom telo laknat