Monday, April 19, 2010

“ Namakan tempat dan masanya , kalau beliau berani untuk berdebat dengan saya,” Azli Musa


IPOH, 18 April : Ust Norazli Musa mempertahankan tindakan Pemuda Pakatan Rakyat Perak (Pemuda PRPk) yang mengadakan demonstrasi di perkarangan Masjid Negeri selepas solat Jumaat yang baru lalu.

Mengulas dakwaan Dato Nazri Ismail, ADUN Manjoi yang menuduhnya sebagai mengambil kesempatan untuk mencari pablisiti murahan dengan mengadakan demonstrasi tersebut, Norazli mencabar Nazri supaya tampil untuk berdebat dengannya atas isu Apko.

“ Namakan tempat dan masanya ; kalau beliau berani untuk berdebat dengan saya,” cabar Norazli kepada Nazri

Katanya, penggunaan masjid untuk menjalankan demonstrasi itu tidak mengganggu jemaah kerana ia diadakan selepas solat Jumaat.

“Tidak salah melakukan demonstrasi itu di masjid kerana ia adalah tempat perhimpunan orang Islam dan mesej yang disampaikan lebih jelas,” katanya.

Mengenai dakwaan sesetengah pihak bahawa tindakan membaling telur dan memijak papan tanda tertera logo UMNO dan 1Malaysia tanda menunjukkan mereka tidak menghormati masjid malahan mencemarinya dengan begitu teruk, Norazli berkata, tindakan itu adalah sebagai simbolik untuk menyatakan betapa busuknya ‘tembelang’ Umno itu sendiri apabila hubungan sulit Umno dengan Apko yang mempunyai hubungan dengan rejim zionis didedahkan.

“Tembelang Umno itu lebih busuk dan jijik daripada telur tembelang,’ katanya.

Pakatan Rakyat menggesa supaya Kerajaan Persekutuan menarik balik perjanjian yang dibuat dengan syarikat perunding Apco Worldwide (Apco) yang didakwa menyokong zionis -Israel.

No comments: