Thursday, May 20, 2010

Kumpulan kompang baik untuk belia

CIMG3941.jpg picture by paspb

PARIT BUNTAR, 21 Mei : Sekumpulan anak muda kira-kira 20 orang dari Parit Sungai Labu Bawah menggunakan masa terluang mereka dengan menyertai kumpulan kompang. Kumpulan kompang ini yang diketuai oleh Khairul Hanafi ,20 .
Khairul yang sedang menunggu tawaran kemasukan ke universiti berkata, beliau bersama-sama remaja berlatih bermain kompang setiap hari.

" Bagi remaja yang bersekolah pagi akan berlatih pada waktu petang manakala yang bersekolah petang akan berlatih waktu pagi.
" Kumpulan kompang ini di bawah program Rakan Muda dan sering menyertai program-program di rumah kenduri kahwin dan majlis-majlis keraian lainnya" katanya
Ahli Parlimen Parit Buntar Dr Mujahid Yusof Rawa beserta pengiringnya, Jasni Ahmad dan Abdul Wahid Mat Deris berkesempatan melawat kumpulan ini dan menyatakan rasa gembira di atas sikap anak-anak muda di kampung ini yang mengisi masa lapang dengan aktiviti yang berfaedah.
" Saya berharap kumpulan ini akan terus berkembang dan mendapat perhatian masyarakat setempat.

" Saya menyeru para belia di kawasan lain agar mengambil inisiatif yang sama bagi mengisi masa mereka yang terluang" katanya

Menurutnya, penyertaan dalam aktiviti sebegini akan dapat menghindarkan golongan remaja dari terjebak dengan aktiviti sosial yang membuang masa dan tiada faedah.

No comments: