Wednesday, January 5, 2011

PRU 13 : PAS akan tawan DUN Kubu Gajah

Dewan Pemuda PAS susun strategi rampas DUN Kubu Gajah

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhNGuHpzyYzY-cLLp6-YfWzhvxEuvXWLZaE4PnHVKJp_Fz7AmVFRR8Zog1g-Fi1hZwMOlikO2JrSHhwblgCVAl_KriK6ntY911Jb9MMA7hxRhVKILALLwR_MpWu-QqpuFhqHFRaDNGPaqY/s400/konvo15.jpgIPOH, 6 Jan. : Dewan Pemuda Pas Negeri menyusun strategi untuk merampas kembali kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kubu Gajah daripada penyandang sekarang, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.

Naib Ketuanya, Salman Saleh berkata, DUN Kubu Gajah adalah fokus penting bagi menewaskan UMNO-Barisan Nasional (BN) susulan cabaran Raja Ahmad Zainuddin yang ingin melihat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas diwakili kalangan orang muda.

Menurutnya, Dewan Pemuda sudah menggerakkan jentera sebagai usaha awal menjelang PRU 13 yang bakal berlaku bila-bila masa sahaja.

“Kami juga kini sudah menggerakkan jentera ke tahap ketiga gelombang agar Pemuda Pas memantapkan sokongan orang muda terhadap Pas-Pakatan Rakyat (PR).

“Dewan Pemuda juga telah meminta jentera bersama Pemuda PR digerakkan bagi menghadapi Pemuda BN kelak,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Salman berkata, mereka yakin dengan sasaran seperti DUN Kubu Gajah dan DUN-DUN lain yang telah diberikan ruang kepada Pas terutamanya dalam kalangan calon muda untuk menghadapi PRU 13 dan bersedia merampas kembali pentadbiran Kerajaan Negeri daripada BN.

“Tidak ada yang mustahil bagi kami untuk mentadbir semula memandangkan senario sokongan masyarakat terhadap kami sentiasa bertambah dari semasa ke semasa.

“Ini membuktikan bahawa masyarakat mempunyai keyakinan terhadap Pas-PR untuk membawa perubahan kepada mereka,” katanya.

Pada PRU 12, calon DUN Kubu Gajah yang juga Pengarah Pilihan Raya Pemuda Pas Negeri serta Ketua Dewan Pemuda Pas Larut, Nazri Din kalah tipis sebanyak 66 undi sahaja kepada penyandang sekarang, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin. SH

No comments: