Sunday, February 6, 2011

Ada juga puak-puak sejenis Songkok Tiga Jengkal buat kacau di Mesir

Kroni Mubarak adalah para penyokong serta ahli National Democratic Party. Ada lebih kurang 3 juta ahli parti itu di mesir. Mereka ini macam BN kat sini juga mempunyai ketua-ketua bahagian serta kawasan yang kaya-raya.

Mereka sapu liau-liau semua projek kerajaan. Mereka rompak duit rakyat. Rasuah perkara biasa dan mereka amat kebal dengan undang-undang. Macam kita jugalah, kalu nama ketua pemuda bahagian, rumah musti kurang-kurang 1 juta, jam musti Rolex, kereta musti lebih 3 buah, Merz, BMW atau Harrier musti mau ada.

Mesir kaya dengan warga susah separa gila. Buta huruf. Terdesak dengan kehidupan. Tinggal kat pendalaman juga separa pekan. Mereka tak ada apa yang nak ditakutkan. Takut susah jauh sekali, memang dah susah.

Satu lagi golongan adalah para pekerja kroni-kroni parti yang kaya raya tu. Mereka cari makan dan bergantung hidup dengan tauke-tauke korup dan lama. Mereka dah selesa dengan bantuan dan gula-gula.

Golongan pertama dapat upah sekitar USD14 ke USD20 untuk angkat kayu, batu serta pisau untuk pergi serang para pendemo perubahan. Mereka juga dapat janji manis lebihan upah selepas menang. kalu tak menangpun apa mereka perduli, duit dapat mereka serbu saja. takmada apa yang rugi. Dengar kata senang-senang 4,000 orang dikumpulkan pergi serang pendemo.

Golongan kedua ini yang serbu pendemo dengan kuda, motosikal dan kereta. Mereka golongan pertengahan pencacai kroni mubarak, sanggup buat apa saja dengan tawaran istemewa. Mereka masih rasa kebal dengan undang-undang. Mereka tak mau perubahan. nanti mereka susah tak biasa cari makan cara bersih.

Satu lagi yang kroni peringkat tinggi pencacai Mubarak buat untuk sabotaj kebangkitan dan perubahan ialah dengan lepas semua penjenayah dari penjara. Berita laporkan seramai 14,000 penjenayah brutal dilepaskan. Mereka memang kaki pukul, kaki buli. Bunuh orang jadi mainan, apa lagi kalau dapat upah.

Geng-geng di atas serbu untuk sabotaj kebangkitan. Untuk beri message pada rakyat dan pada dunia, bahawa mereka tak mau berubah. nanti mereka pulak yang susah. Ayam daging kalau dah lama makan suap, tak reti cari makan sendiri dengan bersaing sihat.

Aaaai!!!, macam biasa dengak saja....! sendiri mau pikir la !!!.

No comments: