Sunday, February 6, 2011

Debat Buku Jingga serlah kebangangan pemimpin BN

Jelas kini kebangangan terserlah dalam "debat mini"!!

Debat Buku Jingga milik Pakatan Rakyat yang kita sangka antara Najib Altantuya dengan Anwar Ibrahim rupanya orang lain sudah mulakan!

Melihat antara ahli parlimen Hulu Selangor, Ustad Kamal aka P Kamalanathan dengan Rafizi Ramli, AMK PKR berhujah sungguh dapat kita lihat perbezaan antara langit dan bumi!

Rasanya semua puas dengan hujah-hujah yang dilontarkan oleh Rafizi berbanding dengan Kamalanathan yang banyak "kona baring" tersasar jauh dari topik perbincangan.

Dr Mahani pun nampaknya yang boleh dikatakan seorang bijak pandai kelahiran Umno-APCO pun meminta salinan Buku Jingga Pakatan Rakyat, seolah-olah sebelum hari ini dia tidak pernah langsung sentuh komputer berinternet atau "dimandulkan" pemikirannya yang totok Umno-APCO!

Nampaknya, perbincangan yang pada awalnya hanya strategi "2 lawan 1" telah berubah 360 darjah! Moderatornya juga terpaksa "cover line" membantu Kamalanathan dan Dr Mahani dari diserang bertubi-tubi Rafizi!

Pusingan pertama memang kesemua panel membincangkan dengan jelas terutama Rafizi yang sangat bersungguh-sungguh menjelaskan kandungan Buku Jingga yang ditawarkan kepada rakyat.

Akan tetapi malangnya Kamalanathan dengan bijak juga membodohkan dirinya sendiri dengan berkata Barisan Najis sudah buat semua yang terkandung dalam Buku Jingga!

Apakah ini standard seorang ahli parlimen Barisan Najis yang kunun mahu membela nasib rakyat?

Pertimbangkan dulu fakta dan keterangan Kamalanathan sebelum buka mulut tanpa membodohkan diri sendiri dengan fakta melalut tanpa tujuan!

Kasihan rakyat Hulu Selangor yang mengundi Barisan Najis!

Kasihan kerana kamu mengundi seorang yang dungu dan membodohkan diri sendiri!

Tahniah pengundi Pakatan Rakyat yang memangkah Pakatan Rakyat semasa Pilihanraya Kecil Parlimen Hulu Selangor 25 April 2010!

Anda memang bijak untuk tidak undi si badut belaan umno-APCO!

No comments: