Tuesday, February 22, 2011

Kerdau adalah Sanggang, Tok Nan akan buat isyarat lucah ?

Prk Kerdau : Kempen Tok Nan Lucah


UMNO/BN Pahang di bawah pimpinan MB-nya akan cuba elakkan strategi ceramah 'syok sendiri' dalam PRK Kerdau nanti. Kurang impak... katanya. Baca sini.

Jadi... kalau ceramah 'syok sendiri' bukan lagi strategi utama mereka, mereka akan gunakan pulak strategi yang lebih impaknya. Aha... strategi 'tipu dan tipu lagi'.

Strategi ini akan dilaksanakan melalui sesi 'tipu itu dan tipu ini', dari rumah ke rumah pengundi di sana.

Ingat lagi poster ini....


Ini berlaku diPerak. Tetapi... ia memberi idea kepada UMNO/BN untuk dijadikan bahan kempen mereka.

Lantas... bahan atau isu utama yang akan dijadikan pengisian kempen UMNO/BN, di PRK Kerdau... ialah isu harga dua komoditi utama negara iaitu kelapa sawit dan getah, yang kini mendatangkan pulangan yang agak lumayan kepada rakyat, terutamanya golongan peneroka.

Banyak dalam kalangan rakyat tersebut, mungkin tidak tahu, yang harga komoditi tersebut dipengaruhi oleh pasaran dunia dan bukannya ditentukan oleh kerajaan 1Malaysia. Ini sudah pasti akan dimanipulasi oleh puak-puak lahanat ini, untuk memperdaya rakyat agar undi dapat kepada mereka.

Lantaran itu, Pakatan Rakyat jangan ambil mudah strategi yang akan digunapakai oleh UMNO/BN. Strategi 'tipu dan tipu lagi' mesti di-counter dengan memberi penjelasan kepada rakyat akan hakikat dan realiti yang sebenarnya. Jangan biarkan rakyat diperkunta-kintekan dan diperbodohkan.

PRK Kerdau tak lama lagi
Pengarah BN, si Tok Nan Lucah
PR pun, jangan syok sendiri
Atur strategi dengan berhemah

No comments: