Tuesday, February 22, 2011

Kerdau : BN tidak berani bertanding di 'padang sama rata'

PAS tuntut proses pilihan raya kecil yang adil

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhNANRVe4gunXR7cFsCXo0Pqr0w1T8DBE19bLWAonpMsM2hyphenhyphen4zQP7s9JlxQJhjkwpPMKe5RExOOiUnn7WX8ow80dII63q2fGnqwYT3XW-9Qb2uByqTt4558U6emVHCVp3Bldbr-icOPjuv6/s400/Perasmian+Pejabat+Perhubungan+PAS+Negeri+Pahang+018.JPG
TEMERLOH – Pas Pahang menuntut Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bertindak proaktif dalam membanteras kegiatan rasuah supaya proses Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau berjalan baik.

Timbalan Pesuruhjaya Pas Pahang, Yusof Embong berkata, SPRM perlu membanteras segala penggunaan balai raya dan dewan orang ramai sebagai tempat berkempen oleh Barisan Nasional (BN).

Menurutnya, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) juga digesa memandang serius kesalahan penggunaan balai raya dan dewan orang ramai kerana ia menjadi satu kesalahan kepada parti politik untuk berkempen.

“Pas Pahang juga mendesak SPR memastikan PRK DUN Kerdau bersih daripada penggunaan jentera kerajaan untuk berkempen seperti yang berlaku di PRK Tenang baru-baru ini,” katanya pada sidang media di Markas Pas Kerdau, di sini, semalam.

Hadir sama, Setiausaha Perhubungan Pas Pahang, Roslan Zainal; dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Semantan, Syed Hamid Syed Mohamed.

Yusof berkata, Pas Pahang meletakkan harapan tinggi bagi memenangi kerusi DUN Kerdau yang kosong berikutan kematian Allahyarham Zaharuddin Abu Kassim.

Menurutnya, Pas Pahang dengan kerjasama petugas Pas Negeri dan Pas Pusat akan turun membantu dan jika proses PRK berjalan lancar, perubahan akan berlaku.

“Isu utama yang dibangkitkan Pas ialah ketiadaan pembangunan sebenar di Kerdau walaupun selepas 53 tahun pemerintahan UMNO dan BN,” katanya.

No comments: