Friday, February 11, 2011

PAS bersama rakyat akan turun ke jalan raya seperti rakyat Egpyt

Sekiranya penipuan terus berlaku dalam pilihanraya

http://buletinonline.net/images/stories/berita40/himpit2011a.jpgKUALA NERUS - PAS memilih jalan demokrasi dan menyertai pilihanraya secara aman dalam berpolitik di negara ini namun sebaliknya akan turun ke jalan raya sekiranya penipuan terus berlaku dalam pilihanraya.

Menurut Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Haji Mohamad Sabu, rakyat akan turun ke jalan-jalan raya dengan kerelaan masing-masing, sekiranya mereka tidak percaya lagi dengan sistem yang diamalkan dinegara ini.

"Kita memilih pilihanraya, himpunan secara aman, (tetapi) sekiranya tidak adtidak perlu disuruh, sekiranya rakyat sudah tidak ada kepercayaan kepada sistem demokrasi yang diamal (lagi) kepercayaan kepada pilihanraya, tidak perlu disuruh, rakyat akan turun ke jalan raya,"tegasnya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan motivasinya disebelah pagi, dalam program Himpunan Pemuda Islam Terengganu (HIMPIT) 2011 yang diadakan di padang bola, Pekan Batu Enam, disini Jumaat 11 Februari.

Mohamad Sabu turut memberi peringatan, Malaysia akan menerima nasib seperti Tunisia dan Mesir apabila rakyat telah kecewa dan berputus asa.

Sehubungan itu, Setiausaha Dewan Pemuda PAS Terengganu, Wan Faizul Abas berkata, Himpit 2011 berbeza dengan himpunan pemuda yang dadakan seumpamanya yang diadakan sebelum ini.

"Himpunan kali ini sangat berlainan daripada yang diadakan pada sesi-sesi lalu kerana ia bertemakan ‘Masa Untuk Berubah, PAS Ganti Umno’,"katanya ketika ditemui.

Menurutnya selain hanya diadakan sehari suntuk sahaja, tema yang dipilih oleh pemuda PAS adalah bagi meneruskan semangat kebangkitan rakyat dari program yang dianjurkan Badan Perhubungan PAS 15 Januari, 2011.

"Pemuda (PAS) menyambut dengan penuh semangat program Himpunan Kebangkitan Rakyat anjuran Badan Perhubungan PAS Negeri Terengganu pada 15 Januari 2011 yang lalu di Dataran Tok Guru Geliga Kemaman,

"Oleh itu, kita memlih tema tersebut,"jelasnya

Dengar Mohamad Sabu Motivasi HIMPIT 2011 di Buletinonline Radio

No comments: