Friday, February 11, 2011

Penguatkuasa MPSP dipukul peniaga warga asing atau puak-puak Songkok Tiga Jengkal ?

KM sokong MPSP

http://www.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2011/01/guan-eng.jpgGEORGETOWN, 11 Feb. : Kerajaan Negeri mempertahankan tindakan penguat kuasa Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) yang disifatkannya sebagai menjalankan tugas tanpa provokasi dan kekerasan.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, Kerajaan Negeri meminta polis mengambil tindakan segera terhadap individu yang terlibat bagi mengelakkan perkara sama berulang.

“Peristiwa pegawai penguat kuasa MPSP dipukul oleh peniaga warga asing tidak boleh dipandang ringan kerana mereka tidak melakukan sebarang provokasi, hanya mengambil gambar selain memberi arahan kepada peniaga untuk merobohkan gerai setelah notis dikeluarkan.

“Saya meminta polis mengambil tindakan segera kepada sesiapa yang terlibat dan sehingga hari ini (semalam), dua orang sudah ditahan dan saya berharap perkara ini dapat diselesaikan dalam masa terdekat ini,” katanya kepada media semalam.

Guan Eng berkata, Kerajaan Negeri menyerahkan perkara itu kepada MPSP sebagai tindakan pentadbiran dan hanya memberi sokongan untuk MPSP menjalankan tugas dengan profesional.

Sementara itu, Yang Dipertua MPSP, Mokhtar Mohd Jait (gambar) berkata, dua tindakan yang akan diambil terhadap peniaga di Taman Pelangi, Bukit Mertajam ialah penggerai yang berniaga merata-rata dan struktur sambungan haram yang dibina pada rumah di tingkat bawah flat itu.

“Tindakan diambil kerana penggerai tidak sepatutnya berada di situ selain membina struktur sambungan haram yang dikuasai warga asing, yang mengancam warga tempatan,” katanya.

Menurutnya, MPSP menjalankan penguatkuasaan berhemah dengan memberi notis dan nasihat sejak tahun lalu sebelum tindakan diambil.

"10 struktur haram dirobohkan manakala 12 lagi dirobohkan oleh penerima notis,” katanya.

2 comments:

goodlistener said...

INI CONTOH YG JELAS MELAYU-MELAYU YG TELAH DICUCUK HIDUNG OLEH PUAK DAPig, APA YG DI BUAT OLEH KAWAN BAIK NYA IAITU PUAK PARTI AJARAN SESAT SETELAH GERAI MELAYU YG DIUSAHAKAN SEKADAR UNTUK MENCARI SEDIKIT NAFKAH YG KELUARGA TELAH DIPERLAKUKAN SEPERTI WARGA ASING DINEGARA ORANG. HIDUP POK NAJIS SERTA PUAK PARTI AJARAN SESAT YG TERLALU BODOHHHHHHHHHHHHH DEMI KUASA POLITIK. SANGGUP MENGHANCUR BANGSA SENDIRIO DI TANAH AIR SENDIRI, SAH PAS JADI LEMBUUUUUU , BODOH

Anonymous said...

Pekak ni dah mari, marah sangat la tu. Kesian dah puas jilat pungkoq Umno nak jilat pungkoq MCA pula. DAP tak bagi, PAS pun tak bagi.

Lepas ni siap nak jilat dan sedut pungkoq MIC pula , ni lagi power. Hidup Si Penjilat Pungkoq goodlistener