Sunday, May 29, 2011

Polis cari PAPA GOMO kerana ugut bunuh seorang Facebooker

SEMALAM, satu laporan Polis telah dibuat oleh seorang Facebooker yang menggunakan nama Harapan Rakyat terhadap Papa Gomo, blogger pro United Malays No Otak. Umno. Laporan tersebut didakwa dibuat kerana Papa Gomo telah menghantar mesej ugutan bunuh kepada beliau melalui akaun facebooknya.

Berikut printscreen mesej yang telah dihantar oleh Papa gomo kepada Facebooker Harapan Rakyat.

Bagaimana pun menurut Polis semalam, barangkali akaun Papa Gomo tersebut adalah akaun palsu "fake profile". Menurut polis lagi mungkin ada pihak yang cuba menyamar sebagai Papa Gomo untuk "mengenakan" blogger ikon fitnah United Malays No Otak tersebut.

ReJaM© sendiri pada mulanya agak ragu-ragu dengan berita yang diperolehi daripada salah seorang pembaca MiLo SuaM yang mengirimkan email berhubung berita ini. Bagaimanapun, hasil penelitian ReJaM© di blog Papa Gomo, terbukti bahawa Papa Gomo telah mengaku sendiri di blognya bahawa dialah yang menghantar mesej ugutan bunuh tersebut dengan alasan untuk menjadi "kambing hitam".



Apa pun alasannya, jelas sekali Papa Gomo telah mengaku bahawa dialah orang yang menghantar mesej ugutan bunuh kepada Harapan Rakyat. Maka dia wajib ditahan dan didakwa di atas kesalahan mengugut orang lain dengan ugutan yang serius. Secara tidak langsung, Papa Gomo sudah memudahkan kerja Polis.

ReJaM© "Padan muka Papa Gomo, nak bunuh orang konon..."


1 comment:

MANTOYA said...

GUA X CAYA POLIS AKAN TAHAN DAN DAKWA PAPA GOMO, APE2 PUN POLIS KENA TUNGGU ARAHAN DARI HISHAM BAPUK BERMISAI UTK AMIK TINDAKAN KRN PG PENCACAI UMPORNO GRED 2 KEBAJIKAN KENA JAGA BEB.... KES INI HANYA DIKATEGORIKAN KES PERPENCIL AJE... JAWAPAN KPD SOALAN NGAPE TIADA TINDAKAN ?????