Sunday, May 29, 2011

Sejuta Belia Najib : La program Jom Heboh ka, baik la orang muda ramai

Najib peralat program Sure Heboh untuk himpun belia

oleh kedahla


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menggesa golongan belia Malaysia supaya membantunya mempertahankan Putrajaya agar BN terus berkuasa.

Dalam ucapannya ketika melancarkan Himpunan Sejuta Belia sempena Hari Belia Negara 2011 - Najib bermula dengan merujuk kepada bantahan pro-demokrasi yang berlaku di beberapa negara di Asia Barat.

"Saya percaya kita boleh tunjuk kepada dunia... negara (kita) aman dan stabil. Kita tidak bergolak. Apa yang berlaku di Mesir dan Tripoli itu soal negara lain.

"Negara kita, milik kita dan para belia hari ini tahu bahawa masa depan mereka bergantung kepada kejayaan dan pelan transformasi negara.

“Di sini, satu juta belia berkumpul di Putrajaya bagi mempertahankan kerajaan. Sanggupkah anda mempertahankan Putrajaya bersama saya?” soalnya kepada hadirin dan disambut jeritan “ya” oleh segelintir belia yang diupah.

Najib kemudiannya melaungkan “pertahankan Putrajaya” sebanyak tiga kali tetapi hanya mendapat sambutan tidak bermaya dari beberapa kerat ahli Pemuda UMNO.

Remaja yang hadir dalam program Sure Heboh tidak tahu menahu mengenai penempelan Najib pada mulanya. Mereka kemudian buat-buat tak peduli sewa

2 comments:

Hamdan Rukun said...

APAPUN PERHIMPUNAN INI DAH BUAT HANGPA GAYAT. RAMAI BLOGGER HANGPA DAH MAINKAN ISU NI,

HANGPA KENA AKUI, ANAK MUDA SUDAH JEMU DENGAN 'POLITIK RETORIK' KOSONG YANG HANGPA HIDANGKAN.

TANYALAH STUDENT KUIN. DEPA SEMUA DAH PAKAT MENYAMPAH DENGAN HANGPA...

Anonymous said...

ala luncai nak mare pula, student kuin tak mare pun depa sayang kat PAS la ni. hang ya buat fitnah