Thursday, December 29, 2011

PELUH JE MEMBASAHI KETIAK!!! Hasrat gerombolan Panglima Ludah nak meludah tak kesampaian


Atas sebab-sebab keselamatan, rancangan Adam Adli untuk berpidato di Speaker Corner, Padang Kota Lama, Pulau Pinang terpaksa dibatalkan.

Pidato ini adalah lanjutan daripada siri gerakan menuntut kebebasan akademik, Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS) akan mengadakan jelajah ke utara semenanjung Malaysia.

Jelajah tersebut bertujuan menyampaikan mesej serta tuntutan akademik ke setiap negeri.

Jelajah bermula pada 29 Disember bagi menyerahkan memorandum kebebasan akademik kepada kerajaan negeri Kedah dan dijangka akan dijalankan di Wisma Aman pada jam 10 pagi.

Pertubuhan ini turut dijangka akan berada di Padang Kota Lama Pulau Pinang pada jam 1 petang untuk sesi pidato kebebasan akademik.

Antara yang dijangka hadir adalah Pengerusi SMM, Ahmad Syukri Abd Razab, Pengerusi Bebas, Muhammad Safwan Anang, termasuk Adam Adli yang masih panas dengan isu bendera Najib, serta beberapa wakil wakil daripada pertubuhan pelajar di bawah SMM sekitar Lembah Klang.

Rancangan ini terpaksa dibatalkan apabila agak ramai panglima-panglima ludah dilaporkan sedang menanti kehadiran beliau dan kumpulannya itu.. lagipun Adam Adli ini tidaklah sebodoh panglima-panglima ludah itu..

Seperti yang kita sedia maklum gerombolan panglima ludah ini, bukanlah satu kumpulan yang tahu menghormati undang-undang.

Oleh kerana kelibat Adam Adli tidak kelihatan pada masa dan hari seperti yang diwar-warkan, panglima-panglima ludah yang menanti keadirannya termangu-mangu menanti di bawa terik mentari di sekitar di Speakers Corner Padang Kota Lama.

Tak ke buat kerja bodoh namanya itu… menunggu di tengah panas semata-mata nak tunjuk sayang kat Najib..





Gambar-gambar ni aku ambil dari blog teman satu Parlimen, buakn teman seperjuangan ya.. kira musuh tradisi la ni.. Media Permatang Pauh. ASD

2 comments:

Anonymous said...

gambar kedua itu..tiga empat orang saja orang awam...yang lain tu semua dari HQ

Aa said...

Maklima pun ade he he nak ludah juga ke.