Wednesday, March 16, 2011

Kuat sangat belasah, sekarang blogger Umno belasah sesama sendiri

Sensasi: Gara-Gara Kebajikan Mereka Tidak Di Jaga, Maka Blogger Pembela Negara (BPN) Dan Unit Media Baru (UMB) UMNO Akhirnya Bertempur Di Alam Siber


Terkadang kami rasa simpati dengan nasib yang menimpa Blogger Pembela Negara (BPN), iaitu satu kumpulan blogger "hardcore" yang kerjanya menyokong apa saja kerja buat Kerajaan UMNO BN tanpa menggunakan otak dan akal fikiran yang telah dikurniakan oleh Allah SWT.

Mereka menyokong secara membuta tuli segala yang dilakukan oleh pemimpin UMNO BN hatta merasuah, menipu rakyat, menyeleweng wang rakyat dan menindas rakyat.

Malah, kalau ditanya kepada blogger-blogger ini, bagi mereka hanya UMNO BN sahaja yang layak memerintah negara ini sehingga ke hari kiamat.

Iman dalam dada mereka terlalu nipis
untuk melihat kebenaran. Mereka lebih rela menerima hakikat bahawa "pakatan karat"Unit Media Baru UMNO"tak bermaruah" di kedua-dua kawasan itu.

Puak-puak BPN kecewa kebajikan mereka tidak dijaga sedangkan sebelah pihak lagi "ditatang bagai minyak yang penuh". Sedangkan, bagi mereka BPN telah menjalankan tugas lebih baik dari UMB itu sendiri.

Kekecewaan itu tambah berpanjangan hingga ada sikap tidak puas hati dan kecewa dengan perjuangan "mata pena"
mereka selama ini. itulah yang patut memimpin negara ini biarpun tahu bahawa sejak akhir-akhir ini mereka sendiri tertipu dengan segala janji-janji manis oleh pemimpin UMNO BN itu sendiri.

Terbaru, krisis diantara bloggers dengan (UMB) yang berlarutan sehingga menyebabkan berlakunya cabar mencabar dan tuduh menuduh antara satu sama lain.

Bagi BPN mereka kecewa kerana tidak mendapat layanan istimewa seperti UMB setiap kali berlakunya pilihanraya. Terbaru, di Kerdau dan Merlimau yang menyaksikan BN menang

Malah, paling menarik mereka bukan sahaja bergaduh sesama sendiri tetapi juga sanggup menyerang pemimpin UMNO sedia ada sekarang.

Antara pemimpin yang terus diserang oleh BPN ialah Ketua Pemuda,
Khairy Jamaluddin dan terbaru Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdulah (Ahli Parlimen Temerloh).

Berbagai tuduhan dibuat kepada pemimpin terbabit kononnya mereka adalah
"Kuda Trojan PKR" dalam UMNO dan mendesak PM memecat Saifuddin daripada kabinetnya.

Maknanya, kumpulan ini akan menentang mana-mana pemimpin UMNO yang cuba untuk menyatakan kebenaran seperti apa yang berlaku kepada Saifuddin yang banyak mempertahankan hak-hak dan kebebesan Mahasiswa dan mahu
Akta Universiti Kolej & Universiti (AUKU) dikaji semula selasa dengan perkembangan semasa.

Maka, Saifuddin dituduh pengkhianat hanya kerana hadir dalam satu majlis forum mahasiswa bersama
Nurul Izzah Anwar di Universiti Malaya baru-baru ini.PDO

No comments: