Saturday, December 18, 2010

Jangan sokong Umno lagi

BERA, 17 Dis. : sewaktu berceramah dalam kempen majlis bersama ANAK, atau dengan lebih tepatlagi kempen membuat laporan polis terhadap FELDA, Dato Fauzi Abdul Rahman selaku Pengerusi Perhubungan Negeri PKR Pahang semalam menjelaskan bahawa para peneroka seharusnya sedar bahawa mereka bukan sahaja mengalami kerugian dan penipuan, malahan selama 53 tahun memerintah dan sejak awal tahun 70an mereka datang memugar tanah dari hutan rimba kepada kawasan pertanian, FELDA masih lagi belum dapat memberikan mereka geran tanah yang mereka usahakan.

Menurut beliau lagi perubahan telah berlaku dalam politik di Malayisa. Maka kerana itulah para peneroka dan orang kampung perlu juga berubah sealiran dengan perubahan yang di buat oleh orang bandar .

"Semua orang bandar telah berubah ,kecuali Perlis dan Johor Bahru, maka kerana itulah kita lihat, para peneroka memainkan peranan untuk berubah dan perubahan ini akan dapat membantu menyelamatkan Pahang yang kini tenat dalam memberikan belanjawan dalam negeri ini katanya",disambut takbir oleh para hadirin yang hadir.

Malah menurut Dato Fauzi Abdul Rahman lagi,di Pahang , apa yang masih mengekalkan Pahang di tangan Bn dan Umno ialah undi para peneroka , Undi kaum asal dan juga undi pos.

Jika konsep ini berjaya kita ubah terutamanya dengan perubahan yang di lakukan oleh para peneroka, maka sudah tentulah lanskap iklim politik Pahang akan turut berubah juga. Kita punya rekod bahawa para peneroka boleh berubah.

" Jika peneroka berubah, maka Pahang akan berubah,tuan adalah pemilik tanah,jika peneroka berubah, lanskap tanah Pahang ini akan berubah, kita boleh mentadbir Pahang dengan lebih baik lagi kerana Pahang punya banyak kekayaan, hasil hutannya,taseknya,pemandangan, pusat pelanconganya, " demikian jelas Dato Fauzi lagi.


Baru baru ini PKR telah mengadakan pemilihan di peringkat cabang .Apa yang menjadikan Umno gila ialah kerana Umno hanya mempunyai 192 bahagian , manakala PKR mempunyai 222 bahagian atau cabang termasuk di Sarawak.

Apa yang menjadi masaalah ialah cuma 9 cabang sahaja , maka Tv3 dan akhbar umno memainkan peranan mereka kononya kita telah menghadapi masaalah yang besar.

"Saya tidak mahu ulas hal ini kerana tuan-tuan tahu sendiri masaalah dalaman Umno. Kita adalah parti pertama di Malaysia yang memberi peluang kepada ahli untuk mengundi.Umno sendiri tidak berani untuk melakukannya meski pun telah 53 tahun mereka mengusai negara ini.

" Tuan-tuan tahu kenapa? kerana jika umno mendakwa bahawa mereka punya 3 juta ahli, maka para pemimpin yang bertanding akan perlu menyediakan RM 3 juta ringgit untuk merasuah.Inilah kerja umno. " demikian jelas beliau lagi.WRLR

No comments: