Monday, January 3, 2011

PRK Tenang : Umno mula kecut perut

PRK Tenang: Kerjasama PR Makin Utuh

LABIS 4 Jan. : PKR Johor yakin dengan kerjasama Pakatan Rakyat khususnya di kawasan pengundi keturunan Tionghua dalam menempuh Pilihan Raya Kecil DUN Tenang akhir bulan ini.

Pengerusi Majlis Pimpinan Negerinya, Datuk Chua Jui Meng menyatakan bahawa PKR Johor khususnya Cabang Labis telahpun bermesyuarat bersama PAS dan DAP bagi menentukan gerak kerja jentera bagi pilihan raya kecil ini.

"Bagi masyarakat Tionghua, saya memang menyakini. Bagi pengundi India ia boleh meningkat dari dulu. PAS akan berusaha dalam menarik pengundi Melayu. PKR akan jaga kawasan kaum bercampur. DAP lebih bertumpu masyarakat Cina," katanya.

PRK Tenang akan diadakan 30 Januari ini manakala penamaan calon pada 22 Januari akibat kematian penyandangnya Datuk Sulaiman Taha dari Umno-Barisan Nasional.

Chua menyifatkan antara keutamaan kempen kali ini ialah untuk mengurangkan pengaruh Umno di kawasan FELDA yang selama ini menjadi simpanan tetap bagi menyambung hayat parti itu.

"2004 majoriti kita kalah 5000 lebih, pilihan Raya lepas turun 2500 lebih. Keutamaan kedua kita adalah bagi mendekatkan majoriti di FELDA," jelasnya kepada Tv Selangor.

No comments: